جمعه / ۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۸:۴۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۳۷۱۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

جوجه یکروزه در بازار ارزان شد/مازاد ماهانه ۵ هزار تن گوشت مرغ در کشور

فارغی از کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت هر قطعه جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: با ادامه این روند قیمت مرغ در بازار کاهش یابد.

غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدگنندگان جوجه یکروزه با تکذیب قیمت فروش ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی هر قطعه جوجه یکروزه اظهار کرد: طبق سنوات گذشته، قیمت جوجه یکروزه در ماه‌های دی و بهمن به سبب ازدیاد تقاضا از سوی مرغداران با نوساناتی روبرو می‌شود که مجدد از اسفند قیمت آن در بازار کاهش می‌یابد.
وی از روند نزولی قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: از اوایل هفته تا کنون قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۳۰۰ تومان کاهش یافته است که پیش بینی می‌شود این روند تا تعادل قیمت مرغ در بازار استمرار یابد.
فارغی ادامه داد: با توجه به افزایش ۱۴ تا ۱۵ درصدی جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل، قیمت فروش هر کیلو مرغ در روز‌های اخیر با کاهش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی در بازار روبرو شده است.
این مقام مسئول روند کاهشی قیمت مرغ و رسیدن به نقطه تعادل را منوط به توزیع نهاده با قیمت مناسب برشمرد و گفت: اگر نهاده‌های دامی و مواد اولیه تولید با قیمت مناسب در اختیار تولیدکننده قرار گیرد، بی شک قیمت مرغ در ایام پایانی سال نوسان چندانی نخواهد داشت، اما در غیر این صورت نباید انتظار تولید کافی در حد نیاز کشور را داشت.
وی اقدامات وزارت جهاد کشاورزی را برخلاف سیاست اقتصاد مقاومتی و تولید داخل دانست و افزود: اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص سیاست تنظیم بازار به نوعی کمک به اقتصاد خارجی می‌کند که این امر به قیمت زیان تولید داخل تمام می‌شود.
فارغی نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه در بازار را ۲ هزار و ۴۵۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی، بسیاری از تولیدکنندگان جوجه یکروزه حاضرند که با نرخ مصوب فعلی جوجه را در اختیار واحد‌های مرغ گوشتی قرار دهند.
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با انتقاد از ممنوعیت صادرات جوجه یکروزه اظهار کرد: با وجود مازاد تولید جوجه یکروزه، صادرات ممنوع اعلام شده است که ادامه این روند می‌تواند منجر به اُفت قیمت جوجه یکروزه و خسارت جبران ناپذیر به تولیدکنندگان شود.
وی در پایان مازاد ماهانه گوشت مرغ را حدود ۴ تا ۵ هزار تن و جوجه یکروزه را ۵ تا ۱۰ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: از مسئولان ذی ربط انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر ممنوعیت صادرات را بردارند چرا که این امر برخلاف قوانین بالا دستی است.

(جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷) ۱۸:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها