جمعه / ۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۳۶۹۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

لزوم توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در لرستان/ایجاد مجتمع‌های دامپروری

وزیر جهاد کشاورزی، بر ضرورت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان لرستان تاکید کرد.

محمود حجتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت شهرستان کوهدشت از نظر بارندگی ها امسال مطلوب بوده است، اظهار داشت: امسال ۶۰۰ میلی متر بارندگی را در این شهرستان داشته ایم.
وی با بیان اینکه متاسفانه از ظرفیت خدادادی مقدار این آب ها، تغذیه سفره های زیرزمینی و بهره وری از آب موجود در شهرستان آن طور که باید استفاده نشده است، عنوان کرد: طرح هایی در شهرستان در دست اجرا است و یکی از طرح هایی که فوق العاده می تواند موثر باشد پروژه های آبخیزداری است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با توجه به مصوبات دولت، مجلس و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری، برای اجرای پروژه های آبخیزداری، اعتباراتی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است، افزود: این امر در جلوگیری از سیلاب، جلوگیری از تخریب سیلاب ها، فرسایش خاک، حفظ خاک، تغذیه سفره های زیرزمینی و ... تاثیر گذار خواهد بود.
حجتی با اشاره به پایین بودن بیلان منفی در دشت های کوهدشت و پایین بودن سطح منابع آبی، تصریح کرد: اجرای طرح های آبخیزداری موجب افزایش پوشش گیاهی می شود و این امر یکی از کارهایی بوده که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.
وی با اشاره به اجرای طرح های انتقال آب به اراضی کشاورزی از سوی وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، عنوان کرد: همچنین با توجه به اقلیم شهرستان که اقلیمی معتدل بوده و با توجه به ظرفیت نیروی انسانی خوب، بحث ایجاد سایت های گلخانه ای تاثیر گذار هستند.
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه این اقدام که از سوی جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته که هم می تواند کار ترویجی و هم کار آموزشی باشد، ادامه داد: همچنین این طرح در تولید اشتغال و محصول در شهرستان نیز تاثیر گذار است.
حجتی با تاکید بر توسعه کشت های گلخانه ای در شهرستان کوهدشت، بیان داشت: همچنین بخش دامپروری با توجه به ظرفیت های مرتعی که وجود داشته همواره در شهرستان مورد توجه قرار داشته است و تامین علوفه، ایجاد مجتمع های دامپروری و ... در شهرستان در دستور کار خواهد بود.

(جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷) ۰۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها