پنج شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۳۶۹۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید شیلات در کشور ۴۰ برابر شده است/ غفلت از ظرفیت‌های کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: میزان تولید آبزیان و شیلات کشور امروز نسبت به ابتدای انقلاب ۴۰ برابر شده است.

محمود حجتی صبح پنج شنبه در مراسم افتتاح مجتمع ماهیان خاویاری پلدختر در سخنانی با بیان اینکه در سطح استان لرستان در حوزه زیرساختی و تولیدی جهاد کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: از همه تولید کنندگان که علیرغم همه ضعف ها و نارسایی هایی که ما داریم با اعتماد به نفس و به امید خدمت تلاش شبانه روزی خود را ادامه می دهند نیز تقدیر می کنیم.

مجموع تولید آبزیان کشور به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است

وی با اشاره به تلاش تولید کنندگان در راستای رشد، شکوفایی، خودکفایی نیازها و افزایش ثروت کشور، بیان داشت: در ابتدای انقلاب کل تولید شیلات کشور ۳۰ هزار تن بود، و همه صید، صیادی و پرورش در شمال، جنوب، دریای عمان، اقیانوس هند، خلیج فارس، مازندران، گیلان و گلستان تنها ۳۰ هزار تن بود.

وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: امروز در استان لرستان که شاید در ابتدای انقلاب یک کیلو هم پرورش آبزیان نداشتیم، ۲۸ هزار تن آبزیان پرورش داده می شود و این میزان معادل کل صید و صیادی قبل از انقلاب در کشور بوده است.

حجتی با تاکید بر اینکه امروز مجموع تولید آبزیان کشور به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است، عنوان کرد: میزان تولید آبزیان و شیلات کشور امروز ۴۰ برابر شده است.

وی با تاکید بر اینکه این امر به برکت نظام اسلامی، مسئولان و دست اندرکاران در طول سه تا چهار دهه گذشته بوده است، ادامه داد: البته خداوند به ما ظرفیت های خیلی زیادی داده است که همواره متاسفانه از آنها غافل بوده ایم.

علیرغم مشکلات اقلیمی و اقتصادی نان خود را با دست خودمان تولید می‌کنیم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خیلی بیشتر از اینها می توانستیم با حفظ خاک، آب، محیط زیست ثروت ملی را افزایش دهیم و درآمد خانواده ها را افزایش دهیم، بیان داشت: علاقه داریم که مسائل و مشکلات کشاورزی را حل کنیم، قیمت گندم چه شود، یا نشود، قیمت ذرت چه شود یا نشود، آنچه که صورت گرفته با همین پیگیری ها بوده است.

حجتی با اشاره به نامه ای که نمایندگان روز گذشته تقدیم مجلس کردند، تصریح کرد: کمتر سراغ دارم که ۲۷۷ امضا در حمایت از کشاورزان، تولید ملی، گندم و ... از سوی نمایندگان داشته باشیم.

وی، بیان داشت: در شرایط سختی که دیگران و دشمنان به ما وارد می کنند امروز شرایط در حوزه کشاورزی مطلوب بوده و با حمایت مسئولان و تلاش کشاورزان توانستیم به تولید ملی برسیم و با سربلندی اعلام کنیم که «ترامپ هر کاری که دلت می خواهد انجام بده، ملت ما سرافراز ایستاده و به راه خودش ادامه می دهد، امروز این امکان در کشور وجود دارد که علیرغم همه مشکلات اقلیمی و اقتصادی بتوانیم نان خود را با دست خودمان تولید کنیم».

(پنج شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها