پنج شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۳۶۹۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی/ ۱۲۲ میلیون تن محصول تولید شد

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی، از تولید ۱۲۲ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور خبر داد.

محمود حجتی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه سیستم های نوین آبیاری که عمدتا راندمان آبیاری را افزایش می دهد و از پرت منابع آبی جلوگیری می کند یکی از موضوعاتی بوده که سال های متمادی همیشه مورد بحث بود، اظهار داشت: خوشبختانه مقام معظم رهبری و مسئولان عالی رتبه کشور در رابطه با مجوزها و موافقت نامه های برداشت از صندوق توسعه ملی در این رابطه عنایت ویژه ای داشته اند.
وی با اشاره به توجه رئیس جمهور، دولت و مصوبات مجلس در سنوات گذشته در این رابطه، عنوان کرد: در طول پنج سال گذشته این امکان فراهم شد که سیستم آبیاری نوین در بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را توسعه دهیم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه البته آنچه که ما دنبال بوده ایم و در برنامه داشتیم که سالانه سیستم آبیاری نوین را در سطح ۴۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی  داشته باشیم محقق نشد، افزود: با این وجود آنچه که انجام شده در مقایسه با گذشته فوق العاده جهش و شتاب بالایی را داشته است.
حجتی با بیان اینکه امیدواریم همین روند را بتوانیم ادامه دهیم و در حال حاضر اجرای سیستم آبیاری نوین در نزدیک به سه میلیون هکتار دیگر دست اجرا بوده تا بتوانیم به حالت قابل قبولی در این رابطه برسیم، افزود: در کنار این امر، عملیات به زراعی، مکانیزاسیون، نشا کاری، مسائل مربوط به بذر، مبارزه با آفات و بیماری ها که انجام می شود، تا بتوانیم بهره وری آبی که با این همه مشقت به پای گیاه می رسانیم را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه طی سنوات گذشته سالانه شش درصد بهره وری از آب را با همین روش ها در حوزه کشاورزی افزایش داده ایم، گفت: این در حالیست که خشکسالی و محدودیت منابع آبی را داشته ایم.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش محصولات کشاورزی در کشور، تصریح کرد: میزان محصولات کشاورزی کشور از ۹۸ میلیون تن به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است و این امر به دلیل سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت و اقدامات به زراعی بوده است.

(پنج شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷) ۱۳:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها