چهارشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۸:۳۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۸۳۶۵۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس تغذیه و سلامتی

میزان مصرف نمک در نان با استاندارد‌های جهانی فاصله دارد

عزتیان گفت: میزان مصرف نمک در نان نسبت به گذشته کاهش یافته است، اما باز هم با استاندارد‌های دنیا فاصله داریم.

رضا عزتیان مدیر برنامه بهبود تغذیه در مراکز جمعی وزارت بهداشت ، اظهار کرد: استفاده از جوهر قند در تهیه نان غیر قانونی است و وزارت بهداشت به طور جدی با افراد متخلف برخورد لازم را انجام می‌دهد.
 
وی درباره میزان مصرف نمک در نان‌ها بیان کرد: میزان مصرف نمک در نان نسبت به گذشته کاهش یافته است، اما باز هم با استاندارد‌های دنیا فاصله داریم و باید هرچه سریع‌تر میزان نمک مورد استفاده در نان را کاهش  دهیم، زیرا عامل بروز عارضه فشار خون و بیماری قلبی عروقی در بین مردم است.
 
مدیر برنامه بهبود تغذیه در مراکز جمعی وزارت بهداشت افزود: امروزه برای رفع کمبود ویتامین دی و فقر آهن برخی از شرکت‌های تولید کننده، روغن را با ویتامین دی غنی سازی کرده‌اند.
توزیع مکمل ویتامین دی و آهن در دبیرستان‌ها
وی افزود: در زمینه رفع کمبود ویتامین دی و فقر آهن در بین دانش آموزان دبیرستانی و مادران باردار و دختران دانش آموز اقدامات خوبی در وزارت بهداشت انجام شده است و هر ساله مکمل‌های آهن به گروه‌های هدف و به ویژه دختران دبیرستانی به طور رایگان داده می‌شود.
 
عزتیان تاکید کرد: کارشناسان تغذیه در مراکز جامع سلامت حضوری فعال دارند و همین مسئله باعث شده است تا دسترسی مردم به این خدمات افزایش پیدا کند.
 
مدیر برنامه بهبود تغذیه در مراکز جمعی وزارت بهداشت عنوان کرد: کارشناسان معتقدند که تمام افراد را نمی‌توان با یک فرمول تغذیه مشاوره داد و افراد با یک روش یکسانی نمی‌توانند املاح و مواد معدنی خود را تامین کنند، زیرا برخی از افراد چاق و مبتلا به عارضه فشار خون بالا و مراجعان دیگری دچار بیماری دیابت هستند.
 
وی ادامه داد: دفتر تغذیه وزارت بهداشت برنامه عملیاتی خوبی را در راستای رفع کمبود آهن و ویتامین دی در بین گروه‌های هدف و دانش آموزان اجرا کرده و خوشبختانه تا به امروز اجرای این سیاست‌ها به خوبی جواب داده و اثر مثبتی در بین نوجوانان داشته است.
(چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷) ۰۸:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها