چهارشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۳۶۵۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قاچاق دام مولد تولید گوشت و لبنیات را تهدید می‌کند

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس، اگر دام مولد از بین برود قطعا سال آینده در حوزه لبنیات و گوشت دچار مشکلات بیشتری می‌شویم، گفت: قاچاق دام نیازمند امکانات کاملا رویتی است و اگر بخواهند با آن مقابله کنند کار دشواری نیست.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص افزایش میزان قاچاق دام زنده و خطرات احتمالی آن، گفت: از یک دامداری‌های 2 هزار راسی در منطقه ورامین بازدید داشتم، طی این بازدید فعالان این حوزه به شدت نسبت کشتار و قاچاق دام مولد از نوع سبک و سنگین اظهار نگرانی می‌کردند و معتقد بودند طی ماه‌های آینده دچار مشکل می‌‍شویم.

نفوذ قاچاقچیان دام زنده در تشکیلات دولت
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر دام مولد از بین برود قطعا سال آینده در حوزه لبنیات و گوشت دچار مشکلات بیشتری می‌شویم، ادامه داد: قاچاق دام نیازمند امکانات کاملا رویتی است و اگر بخواهند با آن مقابله کنند کار دشواری نیست، بنابر گفته دامداران قاچاقچیان دام زنده و مولد با تشکیلات دولتی ارتباط دارند و از ارتباطات موجود خود بهره‌برداری می‌کنند.

قاچاق دام زنده و مولد جای نگرانی دارد
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قاچاق دام زنده و مولد جای نگرانی دارد و باید با آن هرچه سریع‌تر مقابله شود، عنوان کرد: دامداری های بزرگی که از آن بازدید کردم بر روی نژادهای بومی فعالیت کرده و تولیداتی نیز در این زمینه داشته‌اند اما اگر فکری به حال وضعیت دام مولد نشود مشکلات موجود افزایش پیدا می‌کند.

ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع قاچاق دام زنده و مولد
 
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی  در پایان خاطر نشان کرد: در جلسات گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلای مباحثی در خصوص وضعیت قاچاق دام زنده و مولد و وضعیت بازار گوشت قرمز مطرح و حتی در این زمینه جلساتی نیز برگزار شده است./
(چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷) ۰۸:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها