دوشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۳۵۸۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کاهش 40 درصدی مصرف گوشت در بجنورد

رئیس اتحادیه قصابان بجنورد گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز تولید داخل استان خراسان شمالی موجب شده تا میزان خریداری و مصرف این نوع گوشت در بجنورد ۴۰ درصد کاهش یابد.

قاسم زاده  با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفندی مخلوط در بجنورد به ۹۰ هزار تومان رسیده است، افزود: در حال حاضر قیمت گوشت گوساله مجلسی ۷۴، گوساله مخلوط نرینه ۷۰ و گوساله ماده مخلوط به ۶۰ هزار تومان رسیده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که در گذشته استقبال مردم این شهر برای خریداری گوشت وارداتی منجمد اندک بوده است و هم اکنون این استقبال به چه شکل است؟ اظهار کرد: در سال‌های گذشته تفاوت قیمت میان گوشت تولید داخل و وارداتی خیلی کم بود و مردم ترجیح می‌دادند که از گوشت سفید و یا قرمز گرم تولید داخل استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون اختلاف قیمت گوشت گوساله وارداتی با تولید داخل حدود ۴۲ هزار و گوسفندی حدود ۵۰ هزار تومان است، در نتیجه این تفاوت زیاد قیمت موجب شده تا تقاضای مردم برای خرید گوشت وارداتی بیشتر شود به طوری‌که هنگام توزیع گوشت، در بازار روز امام رضا (ع) بجنورد برای خرید آن صف تشکیل می‌شود.
 
این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا گوشت قرمز تولید داخل بر اساس قیمت‌های واقعی عرضه می‌شود؟ بیان کرد: در حال حاضر و همچنین در گذشته قیمت دام زنده و گوشت بر اساس عرضه و تقاضا بوده و است نه بر اساس قیمت واقعی.
 
وی تصریح کرد: در یک برهه‌ای از زمان، همین عرضه و تقاضا موجب شد تا قیمت دام کاهش یابد و در نتیجه دامدار متضرر شود اما هم اکنون که قیمت ارز افزایش یافته و مشکل قاچاق دام نیز وجود دارد، قیمت دام نیز افزایش یافته و افزایش قیمت دام بر روی قیمت گوشت تأثیر گذاشته است.
(دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها