یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۲۱:۴۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۳۵۷۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم/ نرخ واقعی هر کیلو مرغ ۱۵۵۰۰ تومان

حجت گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش تولید، کمبودی در عرضه مرغ شب عید در بازار وجود ندارد.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است.
وی نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ را غیر منطقی دانست و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، امکان عرضه مرغ با چنین نرخی در خرده فروشی‌ها وجود ندارد.
حجت، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ شب عید وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی مرغداران در زمینه تولید، بیشترین عرضه در اسفندماه صورت می‌گیرد که به همین خاطر نگرانی مبنی بر کمبود در بازار وجود ندارد.
وی با انتقاد از نوسان لحظه‌ای قیمت نهاده‌های دامی در بازار گفت: در ابتدای سال قیمت هر کیلو ذرت ۸۰۰ و کنجاله سویا یک هزار و ۵۰۰ تومان بود که هم اکنون علی رغم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، نرخ مصوب ذرت به یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، مدیریت قیمت نهاده‌های دامی امری ضروری است چرا که افزایش روزمره قیمت، در بالا رفتن هزینه‌های تولید و نوسان قیمت مرغ تأثیر بسزایی دارد.

(یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷) ۲۱:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها