یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۲۱:۴۲
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۳۵۷۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

شایعه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر نوسان بازار دامن زد/ کمبودی در توزیع برنج خارجی وجود ندارد

آقاطاهر شایعه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در روز‌های اخیر را دلیل اصلی نوسان قیمت اقلامی همچون حبوبات و شکر در بازار اعلام کرد.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره آخرین تحولات بازار اقلام اساسی اظهار کرد: در روز‌های اخیر قیمت هر کیلو شکر با افزایش ۶۰۰ تومانی به ۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید، ضمن آنکه قیمت تمامی اقلام حبوبات به جز نخود به طور متوسط ۵ تا ۶ درصد گران شد.
وی شایعه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را دلیل اصلی نوسان قیمت اقلام مواد غذایی در بازار اعلام کرد و گفت: در هفته‌های اخیر بازار اقلام اساسی در آرامش به سر می‌برد که مطرح شدن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر نوسان بازار تاثیر گذاشت.
آقاطاهر با اشاره به اینکه قیمت برنج ایرانی در یک ماه اخیر ۵ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: با توجه به تورم و افزایش سایر اقلام، نوسان قیمت برنج ایرانی در مقایسه با سایر کالا‌ها بالا نبوده است چرا که همچنان در بازار تقاضا برای خرید برنج ایرانی وجود دارد. رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: با توجه به آنکه ثبت سفارش برنج خارجی یک ماه زودتر از موعد زمان واردات انجام شد، بنابراین این امر موجب شد تا قیمت برنج خارجی در بازار یک هزار تومان کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع برنج خارجی وجود ندارد، بیان کرد: اگرچه دبیر انجمن برنج بر واردات ۲۰۰ هزارتن برنج تا پایان سال به سبب جلوگیری از کمبود در بازار شب عید اصرار دارند، اما می‌توان گفت که دیدگاه دبیر انجمن با بنده متفاوت است چرا که آن‌ها براساس ثبت سفارش کالا و میزان کالای درحال ترخیص از گمرکات اظهار نظر می‌کنند، درحالیکه بنده طبق میزان موجودی انبار‌ها می‌گویم که کمبودی در توزیع برنج خارجی وجود ندارد.
آقاطاهر با اشاره به اینکه کمبود و نوسان خاصی در بازار اقلام اساسی شب عید نخواهیم داشت، اظهار کرد: با توجه به آنکه مواد غذایی در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این رو هیچ ارتباطی به پایان سال ندارد که ازدیاد تقاضا بتواند بر نوسان قیمت این اقلام در بازار تاثیر گذار باشد.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه آشفتگی بازار روغن همچنان ادامه دارد، افزود: با وجود تلاش تمامی کارخانه‌های روغن، اما همچنان شاهد نوساناتی در بازار خرده فروشی هستیم.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه کارخانه‌های روغن کالا را با تخفیف در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار می‌دهند و با سود پایینی روغن را به مغازه داران عرضه می‌کنند، از این رو این دوگانگی تنها موجب شده تا عده‌ای سود‌های بیشتری عایدشان شوند.

(یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷) ۲۱:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها