یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۳۵۵۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

همکاری‌های غذایی و دارویی ایران و استرالیا افزایش یابد

در دیدار هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و استرالیا و گروه کارشناسی کمیسیون تجارت استرالیا ضمن تأکید بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور پیشنهاد شد با توجه به خارج بودن اقلام خوراکی و داروئی از فهرست تحریم‌ها، دو کشور همکاری خود را در این زمینه افزایش دهند.

به دنبال برگزاری سمینار مشترک «توسعه روابط اقتصادی ایران و استرالیا» و در آستانه اعزام هیات بازرگانی اتاق ایران برای بازدید از نمایشگاه گلفود دوبی، گروه کارشناسی استرالیا به سرپرستی هالیدی، رئیس منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا کمیسیون تجارت استرالیا با رئیس و اعضای هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و استرالیا دیدار و تبادل‌نظر کردند.
 
رئیس منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا کمیسیون تجارت استرالیا در این دیدار ضمن برشمردن مشابهت‌های جغرافیایی و اقتصادی دو کشور بر بهره‌گیری از فرصت‌های به وجود آمده تأکید کرد.
 
همچنین اسدالله عسگراولادی، رئیس افتخاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و استرالیا اظهار امیدواری کرد: که با توجه به خارج بودن برخی از اقلام خوراکی و داروئی از فهرست تحریم‌ها دو کشور همکاری خود را در این زمینه افزایش دهند.
 
حمیدرضا مناقبی رئیس اتاق بازرگانی مشترک  ایران و استرالیا نیز در این نشست با تأکید بر قدرت نوآوری و خلاقیت بازرگانان ایرانی و بهره‌مندی از توانایی ایرانیان مقیم استرالیا پیشنهاد کرد: اتاق مشترک و کمیسیون تجارت استرالیا مشترکا برنامه‌های راهبردی و عملیاتی نظیر برگزاری سمینارهای آموزشی کاربردی و ایجاد سایت نمایشگاه مجازی، امر انتقال اطلاعات و توسعه حجم مبادلات بازرگانی را تسهیل کنند.
 
در پایان این دیدار هماهنگی لازم برای پذیرش هیات نمایشگاهی ایران نیز صورت پذیرفت.
(یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها