شنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۳۵۳۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

بازار حرف «ستاد تنظیم بازار» را نمی‌خواند

قیمت مرغ و گوشت قرمز با وجود تلاش ستاد تنظیم بازار، همچنان پیش می‌تازد و بازار حرف این ستاد را نمی‌خواند.

بازار مرغ و گوشت قرمز این روزها بسیار پرتلاطم است، و برنامه‌های تنظیمی،‌ دستوری و غیره هیچ کدام در کاهش قیمت گوشت در بازار به نتیجه نرسیده است،‌ اما مسئولان همچنان نرخ‌های دستوری را بدون توجه به رفع مشکل ریشه‌ای آن اعلام می‌کنند و البته بازار هم به این دستورها و مصوبات اعتنا نمی‌کند.
این روزها قیمت همچنان پیش می‌تازد، قیمت هر کیلو مرغ در بازار به 15 هزار تومان و قیمت گوشت گوساله خالص 78 هزار تومان و گوشت مخلوط 76 هزار تومان رسیده است،‌گوشت گوسفندی هم کیلویی ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است.
دبیر ستاد تنظیم بازار کشور دو روز پیش اعلام کرد: «با توجه به قیمت مصوب، هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کند و در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی می‌شود.»
روش این مسئول برای کاهش قیمت در بازار «دستوری» است. روش آزموده شده‌ای که طی چند سال گذشته اصلا جواب نداده است، مشکلات بازار مجموعه‌ای از مشکلات از تولید کنندگان گرفته تا نهاده‌ها و توزیع و بازار ،‌فساد و ورود شرکت‌ها نامعتبر را شامل می‌شود.
در اطلاعیه این ستاد ذکر شده است: همکاران ما باید  توجه کنند قیمتهای اعلامی فوق نرخ استعلامی بوده و آنها می‌توانند با توجه به فاکتور خرید رسمی و با احتساب ۱۰ درصد سود اقدام به فروش کنند، ضمن اینکه  اعلام نرخ به صورت خرید نقدی است و به ازای هر ۱۰ روز تاخیر در هر کیلو ۱۰۰ تومان به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

(شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷) ۱۳:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها