شنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۳۵۲۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

آقای مسئول، برخورد با گرانفروشی مرغ پیش‌کش/ مرغ ۱۱۵۰۰ تومانی؛ گشتیم نبود، نگرد نیست

درحالیکه دبیرستاد تنظیم بازار و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود، «هیچ خرده‌فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱۵۰۰ تومان عرضه کند»، مرغ گرم در تهران همچنان بی‌توجه به این قیمت مصوب، راه خودش را می‌رود.

 ماجرای گرانی گوشت و مرغ در هفته‌های گذشته به گلوله‌ای برفی تبدیل شده که هر روز بزرگتر می‌شود و به نظر می‌رسد نه سیاست‌ دولتی‌ها و نه حتی گفتاردرمانی‌های‌شان، نتوانسته در مقابل آن چندان کارساز باشد و هر روز رکورد جدیدی در قیمت‌ها ثبت می‌شود.
 
هفته گذشته بود که رسانه‌های کشور به نقل از عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار کشور و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند: «با توجه به قیمت مصوب، هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از 11 هزار و 500 تومان عرضه کند و در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی می شود»؛ اظهاراتی که با چاشنی تهدید «برخورد با متخلفان» این امید را زنده کرد که مسئولان دولتی قصد دارند بعد از مدت‌ها، سر و سامانی به این بازار بدهند.
 
اما گزارش‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد قیمت‌ها در مرغ‌فروشی‌ها و در سطح خرده‌فروشی بدون توجه به اظهارات دبیر ستاد تنظیم بازار کشور و معاون وزیر صمت، همچنان مسیر قبلی خود را طی می‌کند و هر کیلوگرم مرغ گرم در خرده فروشی‌ها، بین 13 هزار و 900 تا 15 هزار و 200 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.
 
به گزارش تسنیم، این بی توجهی مرغ‌ها به خط و نشان‌های دولتی‌ها سابقه‌دار است و پیش از این هم، درحالیکه ستاد تنظیم بازار قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم را 9,800 تومان و قیمت مرغ منجمد 8,900 تومان را تعیین کرده بود، قیمت مرغ در بازار خرده‌فروشی، در کانال 13 هزار تا 14 هزار تومان در نوسان بود. این بی توجهی بازار به مصوبات و دستورالعمل‌های دولتی درحالی است که مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در واکنش به قیمت بالاتر از مصوبه دولتی در بازار گفته بود: «ما از ابتدا هم با قیمت‌گذاری 9800 تومانی مخالف بودیم».
 
   
حالا باید دید با در پیش‌رو بودن روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به ایام شب عید، دولتی‌ها چه راهکاری برای کنترل بازار به کار خواهند بست.
(شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها