جمعه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۳۵۰۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صندوق خرما با مشارکت بخش خصوصی و دولتی بزودی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

فرهاد نیکزاد مشاور فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی نمایشگاه خرما و صنایع وابسته شیراز گفت: مبلغ پیشنهادی برای بخش‌های دولتی و خصوصی در راه‌اندازی صندوق خرما، هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی برگزاری نمایشگاه بین المللی توسط انجمن خرمای استان فارس را گامی موثر در تحقق اهداف این انجمن دانست و گفت: یکی از مهم ترین راهکار های برون رفت از شرایط نا بسامان اقتصاد کشور ، تسهیل صادرات و رفع موانع توسعه کسب و کار در حوزه خرما است.
نیکزاد در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در شیراز گفت : در این نمایشگاه، نمایندگانی از کشور‌های سریلانکا، روسیه، تونس، اندونزی و اتحادیه خرمای پاکستان شرکت دارند.
مطرح بودن فارس به عنوان یکی از قطب‌های مهم در تولید خرما و همچنین قابلیت‌های استان در زمینه فرآوری این محصول، سبب شد تا ایجاد خوشه صنعتی خرما در دستور کار قرار گیرد.
این در حالیست که از مجموع 29 شهرستان استان فارس در 13 شهرستان آن سالانه به طور متوسط 217 هزار تن خرما تولید می‌شود و شهرستان‌های جهرم، لار، خنج، کازرون و فراشبند از مراکز عمده تولید این محصول هستند.
نمایشگاه بین المللی خرما با 150 غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار شد.

(جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷) ۱۵:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها