پنج شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۷
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۳۴۸۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

انتقاد از واردات بی‌رویه حبوبات علیرغم تولید داخل/ کیفیت حبوبات داخلی بالاتر از نوع وارداتی است

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات گفت: واردات به صورت بی‌رویه انجام شده و برخی از اقلام وارداتی را در داخل هم به اندازه تامین نیاز تولید می‌کنیم. اقلامی مانند نخود را در ابتدای تولید صادر می‌کنیم و پس از آن واردات انجام می‌شود. اقلام دیگری مانند لوبیا چیتی هم با وجود تولید داخل وارد می‌شود.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات  در خصوص میزان تولید و شرایط بازار حبوبات اظهار کرد: در حال حاضر ما هیچ کمبودی در بازار نداریم و مقدار فراوانی واردات در این محصول انجام شده است و همین امر باعث شده برخی اقلام به حدود قیمت 5 سال قبل بازگشته است.
 
وی افزود: گران‌ترین حبوبات موجود در بازار حبوبات داخلی است که با کیفیت بسیار مطلوب‌تر تولید می‌شود. ذخیره‌ها به اندازه کافی وجود دارد و مشکلی در تامین به وجود نخواهد آمد.
 
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات با اشاره به واردات انواع مختلف حبوبات تصریح کرد: این واردات به صورت بی‌رویه انجام شده و برخی از اقلام وارداتی را در داخل هم به اندازه تامین نیاز تولید می‌کنیم. اقلامی مانند نخود را در ابتدای تولید صادر می‌کنیم و پس از آن واردات انجام می‌شود. اقلام دیگری مانند لوبیا چیتی هم با وجود تولید داخل وارد می‌شود. عدس را سه ماه بیشتر در سال نداریم و برای 9 ماه پیش رو واردات انجام می‌شود.
 
وی افزود: لوبیا قرمز هم با وجود تولید، واردات آن انجام می‌شود. از آنجایی که تفاوت کیفیت وجود دارد واردات تاثیری بر قیمت حبوبات داخلی نمی‌گذارد و تنها می‌تواند بر قیمت نمونه‌های وارداتی موثر باشد اما تنها تاثیر آن بر کالای ایرانی این است که اجازه افزایش قیمت آن را نمی‌دهد.
(پنج شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷) ۱۱:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها