پنج شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۳۳۴۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس سرویس عمومی

صف‌های طولانی و درگیری نتیجه حذف اصناف از توزیع کالا است

رئیس اتحادیه سوپر مارکت و مواد پروتئینی در خصوص توزیع اقلام غذایی توسط ستاد تنظیم بازار گفت: اصناف جزو مردم هستند آنها هم زن و بچه دارند و باید زندگی کنند. نمی‌دانم چرا هیچ اهمیتی به آنها داده نمی‌شود. مگر وظیفه اصناف توزیع کالا نیست چرا ستاد تنظیم بازار برخی اقلام سوبسید‌دار را فقط به فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا میادین جهت توزیع می‌دهد. همین کارها سبب می‌شود که شاهد صف‌های طولانی و درگیری بین مردم باشیم.

سعید درخشانی رئیس اتحادیه سوپر مارکت و مواد پروتئینی در خصوص وضعیت اعضای این اتحادیه گفت: متاسفانه امسال اصلا وضعیت مناسبی نداشتیم، رکود و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که اکثر اصناف در وضعیت بدی به سر ببرند حتی صنف ما که توزیع کننده اقلام غذایی است.
 وی در خصوص میزان فروش سوپرمارکت‌ها در سال جاری گفت: میزان فروش در محلات مختلف متفاوت است اما به طور میانگین نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. کاهش قدرت خرید مردم کاملا در خرید اقلام غذایی خودش را نشان داده فردی که قبلا یک شانه تخم مرغ می‌گرفت الان دانه‌ای خرید می‌کند.
درخشانی ادامه داد: مردم در تمام سبد غذایی خود سیاست صرفه جویی را در پی‌گرفته‌اند و همین عوامل باعث شده که برخی از اعضای صنف ما مخصوصا آنهائی که مستاجر هستند کسب و کار خودشان را تعطیل کنند. اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند سال آینده تعداد زیادی از سوپرمارکت‌ها تعطیل خواهند شد یا تغییر کاربری خواهند داد.
وی در خصوص توزیع اقلام غذایی توسط ستاد تنظیم بازار گفت: اصناف جزو مردم هستند آنها هم زن و بچه دارند و باید زندگی کنند. نمی‌دانم چرا هیچ اهمیتی به آنها داده نمی‌شود. مگر وظیفه اصناف توزیع کالا نیست چرا ستاد تنظیم بازار برخی اقلام سوبسید‌دار را فقط به فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا میادین جهت توزیع می‌دهد. همین کارها سبب می‌شود که شاهد صف‌های طولانی و درگیری بین مردم باشیم.
درخشانی تصریح کرد: در زمانی‌که کوپن وجود داشت در اوج جنگ اصناف با دادن تعهد و تضمین عامل پخش کالا می شدند و مردم هر محله از سوپرمارکت نزدیک خود کالا را تهیه می‌کردند. من با معاون وزیر هم صحبت کردم اما نتیجه‌ای نگرفتیم همه اصناف بد نیستند. بیشتر کاسب‌ها می‌خواهند نان حلال به خانه ببرند و به مردم و مملکت خدمت کنند.
رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی در پایان افزود: ما بارها این حرف‌ها را زدیم اما حتی به حرف‌های ما گوش نمی‌کنند.

(پنج شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷) ۱۰:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها