چهارشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۷
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۸۳۳۲۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کسب و کار، برندینگ

برای اولین بار در ایران میان وعده‌ی کروسان با نام تجاری پچ پچ

این برند برای اولین بار در ایران میان وعده‌ی کروسان را تولید و عرضه کرده‌است. در واقع می‌توان گفت: بسیاری از مخاطبان در ایران کروسان را با نام پچ پچ می‌شناسند.

 
گیتی عاصمی مدیر دیجیتال مارکتینگ برند پچ پچ گفت: پچ پچ؛ برندی باسابقه ا‌ست که مخاطبان مدت‌هاست با محصولاتش آشنا هستند. این برند برای اولین بار در ایران میان وعده‌ی کروسان را تولید و عرضه کرده‌است. در واقع می‌توان گفت: بسیاری از مخاطبان در ایران کروسان را با نام پچ پچ می‌شناسند. پچ پچ برندی ست که از تابستان سال گذشته (تغییرات در توسعه‌ی محصول و همین طور مارکتینگ آن داشته) ری برندینگی در آن اتفاق افتاده و بسته‌بندی، دستگاه‌های تولید، دستور پخت و... آن تغییر کرده است.
 
با توجه به استراتژی جدید؛ برند خواهان رسیدن به دسته مخاطبانی بود که جوان، پرشور و به دنبال تجربه‌های تازه بودند. حضور این دسته از مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی بسیار پررنگ است. بر این اساس اینستاگرام، ،توییتر و ... از رسانه‌های مهم برند پچ پچ برای ارتباط با مخاطبانش است.
 
 
 
استراتژی اجرا شده در شبکه‌های اجتماعی
 
عاصمی درباره استراتژی اجرا شده در شبکه‌های اجتماعی گفت: استراتژی حضور آنلاین برند به طور کلی براساس اولویت‌ها و شخصیت اصلی برند تدوین شدهاست اما با توجه به قابلیت و مختصات شبکه‌های اجتماعی این استراتژیمرتب بازنگری می‌شود . با توجه به استراتژی؛ هدفمان تولید محتوایی‌ست که برای مخاطبان جذاب و به برند نیز آسیبی نزند.
 
در واقع محتوای تولیدی دقیقا همان پیامی‌ست که برند قصد دارد به مخاطبانش بگوید و دوست دارد با همان تصویر مخاطبان برند را به یاد بیاورند.
 
بنابراین در یکی از روش‌های اجرا شده محصول را در موقعیت‌های مختلف مصرف به مخاطبان نشان دادیم. به مخاطبان نشان دادیم که پچ پچ را در مسافرت، دانشگاه و... می‌توانند مصرف کنند.
 
 
 
نشان دادیم، پچ پچ همیشه کنار مخاطبان است و در هر مکانی می‌توانند آن را استفاده کنند. چنین پیامی از طریق تصویرسازی‌های خاص و متفاوت به مخاطبان نشان داده شده است. تصویرسازی و کاراکترها نشان دهنده‌ی شخصیت جوان و با انرژی برند هستند. تخیل در این تصویرسازی‌ها پررنگ است و پنجره‌ تازه‌ای را به روی مخاطبان باز کرده است. بااینکه کاراکترها فقط در شبکه‌های اجتماعی لانچ شده اند اما در میان مخاطبان جایگاه خوبی را پیدا کرده اند.
 
عاصمی درباره کمپین‌های اجرا شده در شبکه‌های اجتماعی گفت: کمپین‌هایی بطور مرتب در شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام اجرا می‌شوند. این کمپین‌ها نقش صدای برند را بازی کرده و برند را در ارتباط مستمر با مخاطبان قرار می‌دهد. این کمپین‌ها در موقعیت‌های مختلف اجرا شده و قطع نمی‌شوند. در برخی از این کمپین‌ها با اینفلوئیسرها همکاری داشته و با مخاطبان از طریق صفحه‌های مختلف ارتباط برقرار کرده‌ایم. ویدیوهای تهیه شده برای کمپین‌ها بصورت ویروسی منتشر و سعی کردیم مخاطبان به شکل‌های مختلف با برند ارتباط برقرار کنند. در این راستا بنرهای تبلیغاتی نیز در فضای مجازی منتشر شده است. 

پچ پچ - کروسان

 
 
 
عاصمی در ادامه گفت: یکی از تکنیک اجرا شده در این کمپین‌ها گیمیفیکیشن است. در این تکنیک بازی‌هایی برای مخاطبان طراحی و از آنها برای حضور دعوت می‌کنیم. به عنوان مثال بازی "پچ پچ تایم" (که سال گذشته اجرا شد): یکی از بازیهای بود که چندی پیش طراحی و اجرا شد. در این بازی هر روز جوایزی به شرکت کنندگان داده می‌شد.
 
بازی نیز برای جام جهانی تعریف شد. این بازی برای فضای مجازی تعریف شده بود اما ابزارش در بسته بندی‌ محصول تعبیه شده بود. بازی بزرگ‌تری هم از طریق محصولات پچ پچ و وبسایت آن داشتیم که مرتبط با فضای جام جهانی و به قصد حمایت و هواداری از تیم ملی کشورمان بود. شرکت‌کنندگان باید تصاویر بازیکنان تیم ملی را از بسته‌های پچ پچ جمع‌آوری می‌کردند و تیم‌شان را از طریق وبسایت و یا ارسال SMS می‌ساختند. پچ پچ یکی از معدود برندهایی بود که با فدراسیون فوتبال قرارداد مستقیم داشت و همه چیز به صورت قانونی پیش رفت.
 
 
 
استقبال از این کمپین بسیار زیاد بود به حدی که در روز چهارم چندین نفر لیست بازیکان را تکمیل کرده بودند. نزدیک به 1500 نفر لیست تصاویر بازیکان را تکمیل کردند که برخی به قید قرعه جوایز نفیسی دریافت کردند به مابقی افراد نیز یک جعبه پچ پچ هدیه داده است.
 
برای نوروز نیز، کمپین مشابه‌ی طراحی شده و به زودی اجرا خواهد شد که هدف‌مان شناساندن آیتم‌ها و سمبل‌های نوروزی از این مسیر به مخاطب جوان و نوجوان پچ پچ است.
 
مدیر دیجیتال مارکتینگ برند پچ پچ درباره کاهش مخاطبان پس از اجرای هر کمپین گفت: بطور معمول بعد از کمپین تعدادی از مخاطبان از صفحه می‌روند. اما برای برند پچ پچ این اتفاق رخ نداد و صفحه بطور ارگانیک در حال رشد است. رشد صفحه‌های برند پچ پچ در اینستاگرام و توتیتر قابل توجه است.
 
پچ پچ در تلاش است، مخاطبان در صفحه‌های اجتماعی‌اش مشارکت کنند. در واقع برند فقط از اینفلوئیسرها برای تبلیغات استفاده نمی‌کند. مخاطبان دیگر نیز برای برند بسیار اهمیت دارند و صدای آنلاین آن محسوب می‌شوند. گاهی مخاطبان در استوری و یا پست‌های مختلف تصویری از پچ پچ را به نمایش می‌گذارند. پچ پچ برای این دسته از افراد بسته‌های را بطور اتفاقی ارسال و از آن‌ها قدردانی می‌کند. 

پچ پچ - کروسان

 
 
 
در بسته‌های پچ پچ ماگی نیز از برند قرار داده شده اند. استقبال از این عملکرد بسیار بوده و ارتباط مخاطبان را روز به روز با برند بیشتر می‌کند. مخاطبان حس خوبی با برندی که به یادشان است، برقرار می‌کنند.
(چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها