سه شنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۳۳۱۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

تولید آنزیم‌های صنایع غذایی و شوینده در کشور

پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی طی موافقتنامه‌ای سه جانبه، تولید آزمایشگاهی هفت آنزیم مصرفی در شوینده‌ها، صنایع غذایی و خوراک دام را با سرمایه گذاری و مشارکت صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری و یک شرکت خصوصی اجرا می‌کند.

موافقت نامه این طرح در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، به امضای دکتر نیراعظم خوش خلق سیما، رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و نمایندگان صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری و یک شرکت خصوصی رسید.
در این مراسم که با حضور دکتر قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، دکتر خاوازی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و جمعی از معاونان و رؤسای مؤسسات تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، هفت قرارداد دیگر واگذاری دانش فنی هم بین مؤسسات پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی و شرکتهای خصوصی امضا شد.
دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، طی سخنان خود به تشریح توانمندی‌های علمی ۲۰ مؤسسه تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پرداخت و توفیقات محققان این سازمان در قیاس با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را، دارای رشدی چشمگیر توصیف کرد.
وی تصویب سه قانون بخش کشاورزی شامل قانون ثبت و گواهی بذر، قانون حفاظت خاک و قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی را از دستاوردهای بخش کشاورزی در دوران بعد از انقلاب برشمرد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به این موضوع که در سال ۱۳۵۷ کل تولیدات کشاورزی حدود ۲۶ میلیون تن بوده، حجم آن را در سال ۱۳۹۲ به میزان ۹۷ میلیون تن و برای سال ۹۷ به میزان ۱۲۲ میلیون تن اعلام کرد که از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است. وی افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از سال ۱۳۵۸ تاکنون تعداد ۲۲۰ رقم و بذر جدید به بخش کشاورزی معرفی کرده است که این امر، حاصل پشتیبانی موسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی سازمان از بخش تولید بوده است، همچنین در حوزه آموزش و ترویج از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ سرانه آموزش بهره‌برداران از ۲۱ دقیقه به ۱۱۰ دقیقه افزایش یافته است؛ رویدادهای پربرکتی نیز در جذب و ساماندهی مروجین کشاورزی حاصل شده و بیش از ۱۰ هزار نفر از آنان در مراکز خدمات دهستان مستقر شده و برای هریک از آنان پهنه‌بندی انجام شده است.
خاوازی جمع‌آوری اطلاعات روستاییان و کشاورزان را یکی دیگر از دستاوردهای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نام برد که تدوین آن برای بخش کشاورزی حائز اهمیت است.
بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، وی انتقال ۲۷۰ دانش فنی به بخش خصوصی را از اقدام‌های مهم سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در راستای برون‌سپاری وظایف غیر حاکمیتی نام برد که ۶۸ درصد آن مربوط به پنج سال گذشته بوده است.

(سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷) ۱۷:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها