سه شنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۶
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۳۳۰۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

تولید خرمای کشور 21 درصد رشد داشته است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان تولید خرما ظرف 10 سال گذشته در جهان 18 درصد و در ایران 21 درصد رشد داشته است.

 اسکندر زند دوشنبه شب در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه تخصصی خرما و فرآورده های خرمایی کشور و جشنواره خرمای پیارم حاجی آباد اظهار داشت: سطح زیر کشت خرمای جهان هم در مدت یاد شده 10 درصد و در ایران پنج درصد افزایش یافته است
وی ادامه داد: عملکرد تولید خرما (تن در هکتار) هم در مدت یاد شده در جهان 6 و 2 دهم درصد و در ایران 12 درصد است که این آمار و ارقام نشان دهنده حرکت خرماکاران به سمت کیفی شدن تولید است.
او اضافه کرد: با توجه به این شاخص ها روند رشد تولید خرمای کشور نسبت به جهان امیدوار کننده است و فعالان خرمای کشور هم به دنبال اتفاق های خوب و ارقام جدید صادراتی هستند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: صنعت خرما با توجه به اشتغال زایی که دارد برای امنیت و اشتغال و درآمد زایی کشور حایز اهمیت است.
 
**امسال 350 هزار تن خرما صادر شد
نایب رییس انجمن ملی خرما گفت: امسال با صادرات 350 هراز تن خرما 300 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل شد.
ابراهیم پور حیدری نیز درحاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا پیش بینی کرد: صادرات خرما تا پایان سال به 400 هزار تن برسد.
وی ادامه داد: سالانه 30 درصد محصول خرمای تولیدی کشور به کشورهای اروپایی، شرق آسیا، روسیه، هند و کانادا صادر می شود.
نایب رییس انجمن ملی خرما تصریح کرد: 240 هزار هکتار سطح زیر کشت در خرما در کشور است و سالانه یک میلیون و 50 هزار تن خرما تولید می شود و ایران رتبه دوم تولید خرمای جهان را به خود اختصاص داده است
حیدری در خصوص ورود ملخ صحرایی از عربستان به کشور هم به خبرنگار ایرنا گفت: حضور این ملخ هشداری برای کشور است که در صورت مدیریت نکردن وزارت جهاد کشاورزی می تواند تبدیل به تهدید برای استان ها بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و در نهایت استان فارس شود.
 
** آغاز 2 نمایشگاه و یک جشنواره در بندرعباس
2 نمایشگاه شامل نمایشگاه روزهای سبز هرمزگان و پنجمین نمایشگاه تخصصی خرما و فرآورده های خرمایی به همراه جشنواره خرمای پیارم حاجی آباد در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی بندرعباس گشایش یافت که این رویدادها تا 19 بهمن ادامه می یابد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی بندرعباس در مراسم گشایش این نمایشگاه ها به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت های مختلف محصول های خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
غلامعی زرینی ، هدف از برگزاری این نمایشگاه ها را بازاریابی و معرفی محصولات شرکت ها با رویکرد صادراتی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون هیات های تجاری از کشورهای عراق، افغانستان، قطر و سریلانکا در این نمایشگاه حضور دارند و با محصول ها و توانمندی های تولید کنندگان و شرکت های ایرانی که در 100 غرفه به نمایش گذاشته شده آشنا می شوند.
(سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها