دوشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۳۲۸۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

محصولات ایران سالم‌ترین محصولات کشاورزی جهان هستند/ معیار ما استانداردهای فائو است

عضو هیأت مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درباره احتمال انباشت مواد «ازته» در محصولات کشاورزی گفت: محصولات ما سالم‌ترین محصولات غذایی در جهان است و بارها این را آزمایش کردیم.

شمس‌الله ملازاده عضو هیأت مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی امروز در نشست خبری با تأیید اینکه پراکنش توزیع کود در کشور نامناسب است،‌ گفت: ما قبول داریم که برخی کشاورزان در زمینه استفاده از کود بدمصرفی دارند و ما باید مراقب باشیم. 

 
وی ادامه داد: برخی کشاورزان کود بیشتری استفاده می‌کنند و باید آنها را اصلاح کنیم. 
 
عضو هیأت  مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در ادامه با بیان اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی استفاده تلفیقی از انواع کود شیمیایی، آلی و ارگانیک است، گفت: اگر گیاه کود استفاده نکند، ارزش غذایی ندارد و مثل فیبر است و محصولات ارگانیک هم چنین وضعیتی را دارند.
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره احتمال انباشت مواد ازته در محصولات کشاورزی گفت: محصولات ما سالم‌ترین محصولات غذایی در جهان است و بارها این را آزمایش کردیم. 
 
وی در تأیید صحبت‌هایش گفت: استاندارد فائو برای فلزات کادمیوم ۲۵ و سرب ۵۷ است، اما طی ۱۰ سال گذشته میانگین مصرف ما در مورد سرب به ۱۱ هم نرسیده است و ما کاملا مراقب سلامت کشاورزی هستیم. 
 
وی درباره کیفیت کودهای وارداتی هم گفت: معیار ما استانداردهای بین‌المللی فائو است و اینکه کود از کدام کشور وارد می‌شود مهم نیست و ما در خریدهای خود کاملا این استانداردها را رعایت می‌کنیم. 
 
وی ادامه داد: مسئولان نظارتی هم در کشور هفتگی به سلامت کودهایی که کشاورزان استفاده می‌کنند نظارت دارند،‌  این کمیته‌های نظارت از سال ۹۳ در کشور شکل گرفته‌اند. 
 
ملازاده همچنین گفت:‌ از سال ۹۲ تاکنون ۷ هزار برند کود در کشور ثبت شده و کیفیت کود را بسیار بالا برده است. 
 
عضو هیأت  مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همچنین گفت: واردات در سال‌های گذشته باعث شده رقابت در فروش افزایش یابد و قیمت نهاده‌ها با کاهش بیشتری همراه شود. 
(دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷) ۱۵:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها