یکشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۳۲۳۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش مصرف سنگدان به دنبال گرانی مرغ/ تهرانی‌ها هر روز 120 تن جگر و سنگدان مرغ می‌خورند

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه مصرف سنگدان در سال جاری با گرانی مرغ افزایش یافته، از مصرف روزانه ۱۲۰ تُن جگر و سنگدان مرغ در تهران خبر داد.

مهدی یوسف‌خانی با اشاره به افزایش قیمت آلایش مرغ به تناسب بالارفتن قیمت مرغ در کشور اظهار کرد: با افزایش قیمت مرغ در کشور، قیمت آلایش مرغ شامل جگر مرغ، پای مرغ، دل و سنگدان نیز افزایش یافته است.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اعلام خبر افزایش فروش آلایش مرغ در ماه‌های اخیر گفت: این روزها با افزایش قیمت مرغ، شاهد افزایش خرید آلایش مرغ از جمله سنگدان بودیم؛ البته علاوه بر این، همواره در فصل زمستان نیز میزان مصرف سنگدان بیشتر می‌شود ولی در مجموع امسال به نسبت سال گذشته، فروش جگر مرغ و سنگدان افزایش پیدا کرده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از افزایش مصرف سنگدان مرغ در کشور وجود دارد یا خیر و میزان مصرف جگر و سنگدان مرغ در کشور چقدر است گفت: هیچ آمار دقیقی وجود ندارد ولی معمولاً اگر میزان مصرف مرغ در تهران را 2000 تن در نظر بگیریم، معادل 6 درصد وزنی آن، مجموع مصرف جگر مرغ و سنگدان است.
یوسف‌خانی با بیان اینکه مصرف مرغ در تهران به نسبت سال قبل و پیش از افزایش قیمت‌های اخیر تغییری نداشته است افزود: تقاضای خرید مرغ در بازار آزاد کم شده ولی این میزان کاهش تقاضا، با عرضه مرغ به قیمت تنظیم بازار جبران شده است و امسال نسبت به سال گذشته، تغییر چندانی در مصرف مرغ نداشته‌ایم چراکه در حال حاضر حدود 10 تا 15 درصد مصرف مرغ از طریق عرضه مرغ در فرایند تنظیم بازار انجام می‌شود. به هرحال در شرایط فعلی که قیمت گوشت قرمز و حتی ماهی نیز به شدت افزایش داشته، مرغ، پایین‌ترین قیمت محصولات پروتئنی را دارد.
از ابتدا موافق قیمت 9800 تومانی نبودیم/ افزایش 100 تا 300 درصدی قیمت جوجه یک‌روزه و نهاده‌ها در 5 ماه اخیر
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت عرضه مرغ در بازار با قیمت اعلام شده 9800 تومانی، فاصله دارد گفت: ما از ابتدا هم با قیمت‌گذاری 9800 تومانی مخالف بودیم؛ این قیمت هم زمانی اعلام شد که قیمت تحویل مرغ زنده به کشتارگاه 6350 تومان در نظر گرفته شده بود ولی امروز شاهد افزایش قیمت هستیم به طوریکه مرغ زنده به قیمت 10 هزار و 300 تومان تحویل کشتارگاه می‌شود.
وی با اشاره به افزایش 100 تا 300 درصدی جوجه یک روزه و نهاده‌ها طی 5 ماه گذشته خاطرنشان کرد: 5 ماه پیش و زمانی که قیمت 9800 تومانی اعلام شد، قیمت جوجه یک روزه، 1200 تومان و امروز قیمت جوجه یک روزه به بیش از 3000 تومان رسیده است؛ حتی در نهاده‌ها نیز طی این مدت با افزایش قیمت مواجه هستیم به طوریکه قیمت نهاده‌ها از 800 تومان به 1700 تومان رسیده است.
قیمت مرغ از ابتدای اسفند کاهش می‌یابد/ بازار شب عید آرام‌تر خواهد بود
یوسف‌خانی در پاسخ به این سوال که آیا روند افزایش قیمت مرغ در بازار شب عید نیز ادامه خواهد یافت یا خیر گفت: با توجه به برخی اقدامات انجام شده، قیمت مرغ در بازار شب عید بهتر خواهد شد و با کاهش قیمت مواجه خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: از اواخر دی و اوایل بهمن ماه، فرایند جوجه‌ریزی انجام شده و با احتساب 45 روز سن تولید، شاهد افزایش عرضه مرغ از ابتدای اسفند و مناسب‌تر شدن قیمت مرغ در بازار شب عید خواهیم بود.

(یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷) ۱۱:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها