شنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ / ۲۱:۳۲
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۳۲۱۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

کاهش ۱۵ درصدی قیمت برنج خارجی در بازار/ نوسان خاصی در بازار اقلام اساسی نخواهیم داشت

آقاطاهر از کاهش ۱۵ درصدی قیمت برنج پاکستانی و هندی نسبت به ماه‌های اخیر در بازار خبر داد.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش ۱۵ درصدی قیمت برنج خارجی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه امسال نسبت به سال‌های گذشته یک ماه زودتر از موعد، ثبت سفارش برنج آغاز و در‌های گمرک به روی واردات این محصول باز شد، بنابراین قیمت برنج هندی و پاکستانی ۱۵ درصد در بازار کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه رکود سنگینی بر بازار برنج ایرانی حاکم است، افزود: افزایش ۵ تا ۶ درصدی برنج ایرانی در بازار موجب شده است تا تقاضای چندانی در بازار وجود نداشته باشد.
به گفته آقاطاهر، اگر اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات برنج همچنان ادامه یابد، پیش بینی می‌شود که مشکل خاصی در بحث قیمت برنج خارجی در ایام پایانی سال اتفاق نیفتد.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۵ تا ۶ درصدی قیمت برخی اقلام حبوبات در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت برخی اقلام همچون لوبیا چیتی و لوبیا قرمز در بازار بانوساناتی در بازار روبرو شده است.
وی با اشاره به دیگر تحولات بازار مواد غذایی بیان کرد: قیمت قند و شکر به دلایل نامعلوم با افزایش ۵ درصدی در بازار روبرو شده است.
آقاطاهر از کاهش ۴ تا ۵ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی در عمده فروشی‌ها خبر داد و گفت: این درحالی است که قیمت رب گوجه در خرده فروشی‌ها هیچ تفاوتی نسبت به قبل نداشته است.
این مقام مسئول درباره آخرین تحولات بازار روغن اظهار کرد: بعد از کمبودی که در یک ماه و نیم گذشته در حوزه روغن داشتیم، هم اکنون این مشکل در بازار عمده فروشی و خرده فروشی مرتفع شده است و تنها فعالان به سبب اختلاف ناچیز قیمت کارخانه تا مصرف کننده گلایه‌هایی دارند.
به گفته وی، اگر در واردات دانه‌های روغنی و روغن خام کمبودی نداشته باشیم، پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار روغن در ایام پایانی سال اتفاق نمی‌افتد.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان تصریح کرد: با استمرار روند کنونی در بازار مواد غذایی پیش بینی می‌شود که تنش خاصی در بازار مواد غذایی در ایام پایانی سال اتفاق نخواهد افتاد.

(شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷) ۲۱:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها