جمعه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۳۱۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

مردم در خرید محصولات پروتئینی تعجیل نکنند/ مشکل ترخیص نهاده‌های دامی تا حدی مرتفع شد

سالمی گفت: با توجه به ذخایر مناسب اقلام پروتئینی مردم اطمینان داشته باشند که کمبودی در بازار وجود ندارد

رضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه مقدمات اولیه برای واردات دام زنده به کشور فراهم شده است، اظهار کرد: براساس انعقاد دو قرارداد ۲۰۰ هزار راسی برای واردات دام زنده برنامه ریزی شده تا هفته‌ای ۵۰ هزار راس دام به کشور وارد شود.
وی افزود: با واردات دام زنده و افزایش عرضه شاهد کاهش نرخ گوشت و تعادل قیمت در بازار خواهیم بود.
سالمی با تکذیب کاهش واردات گوشت قرمز گفت: واردات گوشت نه تنها کاهش نیافته بلکه میزان آن به سبب تنظیم بازار از استرالیا و آسیای میانه تقویت شده است به طوریکه روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن گوشت از این دو کشور وارد می‌شود.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران قیمت هر کیلو گوشت گوساله منجمد وارداتی برای مصرف کننده را ۲۹ هزار، گوساله گرم وارداتی ۳۶ هزار و ۵۰۰ تا ۳۸ هزار و ۵۰۰، گوشت گوسفندی گرم ۴۰ تا ۴۳ هزار و گوشت منجمد گوسفندی ۳۶ تا ۳۸ هزارتومان اعلام کرد.
وی از توزیع روزانه ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن مرغ گرم با نرخ مصوب ۹ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار خبر داد و گفت: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم که میزان واردات تا ایام پایانی سال را به ۲۰۰ تن در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و صنوف منتخب افزایش دهیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه مشکل مربوط به ترخیص و بارگیری نهاده‌های دامی تا حدودی در بنادر مرتفع شده است، بیان کرد: با این وجود فشار تا حدی بر پشتیبانی امور دام کاهش یافته است چرا که هم اکنون بخشی از موجودی بخش خصوصی از بنادر در حال بارگیری است.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود محصولات پروتئینی در بازار نیست، تصریح کرد: با توجه به ذخایر مناسب پشتیبانی امور دام مردم این اطمینان خاطر را داشته باشند که از حیث تامین و توزیع هیچ گونه مشکلی نداریم و تنها هجوم افراد برای خرید منجر به بر هم خوردن نظام عرضه و تقاضا و تنش قیمت در بازار می‌شود که از این رو توصیه می‌شود که افراد در خرید تعجیلی نداشته باشند.

(جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها