پنج شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۳۱۶۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

کیفیت برنج پاکستانی به برنج ایرانی نزدیک است

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات گفت: برنج پاکستانی از نظر ظاهر، نحوه پخت و طعم به برنج ایرانی شبیه است اما از برنح هندی به دلیل پخت آسانتر استقبال بیشتری می‌شود و در کشور خواهان بیشتری دارد.

محمد آقاطاهر (رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات)  در خصوص واردات برنج اظهار کرد: واردات برنج همچنان ادامه دارد و امسال نسبت به سال‌های گذشته یک ماه زودتر این واردات شروع شده است و با باز شدن درهای گمرک به روی واردات این محصول، قیمت برنج وارداتی به خصوص برنج هندی هزار تومان کاهش یافت.
وی افزود: برنج توسط بازرگانان در حال خرید از مبادی وارداتی است و به مرور به کشور وارد می‌شود. قیمت برنج‌های وارداتی با هم متفاوت است، به جز برنج هندی که به تنهایی چندین نوع دارد، برنج پاکستان، اروگوئه و تایلندی را هم داریم که هر کدام قیمت خود را دارد اما رنج قیمتی این برنج بین 6 تا 7 هزار تومان است و نسبت به قیمت برنج داخلی بسیار ارزانتر است.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات با اشاره به کیفیت برنج‌های وارداتی تاکید کرد: برنج پاکستانی از نظر ظاهر، نحوه پخت و طعم به برنج ایرانی شبیه است اما از برنح هندی به دلیل پخت آسانتر استقبال بیشتری می‌شود و در کشور خواهان بیشتری دارد.
قیمت هر کیلو برنج هندی درجه یک دانه بلند در بازار 8 هزار تومان، هر کیلو برنج پاکستانی باسمانی 8200 تومان و هر کیلو برنج تایلندی 3900 تومان است.

(پنج شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷) ۱۲:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها