دوشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۲۳:۰۴
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۳۰۷۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس اقتصاد

سرنوشت ۳.۵ میلیارد دلار از ارز کشور مشخص نیست/ وزیر صنعت باید گزارش بدهد

پور ابراهیمی گفت: ۳.۵ میلیارد دلار از ارزهای تخصیص یافته بابت واردات کالا در هیچ یک از فرآیندهای نقل و انتقالات ثبت نشده است.

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش‌خصوصی تصریح کرد: سرنوشت ۳.۵ میلیارد دلار از ارزهایی که از ابتدای امسال بابت واردات کالا تخصیص یافته مشخص نیست و منتظر گزارش وزارت صمت در این رابطه هستیم.
پورابراهیمی افزود: برآوردهای ما نشان می دهد که ۳.۵ میلیارد دلار از ارزهای تخصیص یافته کشور بابت واردات کالا در هیچ یک از فرایندهای نقل و انتقالات در بانکها، گمرک و نهادها به ثبت نرسیده است.
وی تصریح کرد: تا به امروز این میزان ارز ثبت نشده و البته وزیر صنعت معتقد است که بخشی از آن در فرایند نقل و انتقالات در خارج از کشور و یا حمل کالا بوده و به دلیل زمانبر بودن پروسه حمل و نقل یا ترخیص از گمرکات کالای مرتبط با آن به کشور نیامده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تکلیف این مقدار ارز مشخص نیست و منتظر پاسخگویی وزیر صنعت، معدن وتجارت هستیم که گزارش کاملی ارائه دهد تا اگر مشکلی در مورد استفاده از این رقم وجود ندارد اعلام کند.
پورابراهیمی اظهار کرد: بیست و یک هزار بازرگان کشور امسال رتبه بندی شده اند و هر فعال اقتصادی که در گمرک و سازمان مالیات بدحساب باشد، می تواند کاملا شناسایی شود.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم وجود اطلاعات دقیق کارت های بازرگانی، ٣٠ هزار میلیارد تومان از منابع مالیاتی کشور قابل شناسایی نیست.

(دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷) ۲۳:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها