جمعه / ۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۷
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۲۹۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

تولید ۲.۲میلیون تن برنج در کشور/برای شب عید نیاز به واردات نداریم

دبیر انجمن برنج کشور میزان تولید برنج در سال جاری را حدود ٢ میلیون و ٢٥٠ هزارتن اعلام کرد و گفت: برای تنظیم بازار شب عید نیاز به واردات نداریم و مشکل بازار عدم نظارت است.

جمیل علیزاده شایق میزان تولید برنج در سال جاری را حدود ٢ میلیون و ٢٥٠ هزارتن اعلام کرد و گفت: با توجه به تولید خوبی که داشتیم، واردات چندان پر رونق نبود به طوری که در شش ماه امسال حدود یک میلیون و ١٠٠ هزارتن برنج وارد شد.
وی با بیان اینکه قرار بود دولت به وارد کنندگان برنج ارز ٤٢٠٠ تومانی برای واردات برنج بدهد، افزود: اما این اتفاق رخ نداد در نتیجه واردکنندگان نیز اقدام به واردات نکردند چون واردات با ارز آزاد برای آنان به صرفه نیست.
دبیرانجمن برنج کشور اضافه کرد: بنابراین این مساله نیز به کاهش واردات کمک کرد.
شایق با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده کمک می کند تا برای شب عید مقداری برنج وارد شود، گفت: به اعتقاد ما میزان تولیدی که انجام شده با میزان واردات شش ماهه و وارداتی که قبلا انجام گرفته، برای شب عید کافی است.
وی تصریح کرد:بنابراین نیازی به واردات برنج برای شب عید نیست و انبارها پر است، هم از برنج داخلی و هم از برنج خارجی.
شایق تاکید کرد: تنها مشکلی که ما داریم فقط نظارت است که هیچکس نتوانسته آن را حل کند. متاسفانه بازار بی ناظر است و این مساله نه تنها درباره برنج بلکه درباره همه چیز اتفاق می افتد.

(جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها