چهارشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۲۹۷۲
گزارشگر : ۳۶۳۲
اقتصاد نیوز
سرویس فرآورده های لبنی

۵ نشان زرین و سیمین صنعت سبز برای پگاه

شرکت‌های زیرمجموعه صنایع شیر ایران ( پگاه ) پنج نشان زرین و سیمین صنعت سبز را در بیستمین همایش ملی صنعت سبز کسب کردند.

در این همایش که امروز با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سازمان برگزار شد، از شرکت‌های برتر در زمینه حفظ محیط زیست تقدیر به عمل آمد و 13 شرکت از جمله پگاه فارس، تندیس زرین دریافت کردند. همچنین کشت، صنعت و دامپروری فارس برای نخستین بار در صنعت دامداری تندیس سیمین این همایش را گرفت و شرکت‌های پگاه اصفهان، پگاه آذربایجان غربی و پگاه خراسان نیز توانستند به عنوان واحدهای نمونه، تندیس‌های سیمین این همایش را به خود اختصاص دهند.

بر اساس این گزارش، در این همایش تنها  تندیس زرین صنایع غذایی به شرکت پگاه فارس برای دومین سال متوالی اهدا شد. حمید باغبانباشی مدیرعامل پگاه فارس با اشاره به اقدامات این شرکت در حوزه حفظ محیط زیست گفت: استقرار کامل استاندارد مدیریت زیست محیطی ایزو 14000، برقراری واحد HSE، گسترش فضای سبز به بیش از 70 درصد مساحت کارخانه و مدیریت بهینه پسماند و سیتم فاضلاب را به صورت جدی مورد توجه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از فناوری‌های سازگار با محیط زیست گام مهمی در  کاهش آلایندگی‌ها داشتیم، افزود: با سرمایه گذاری های مناسبی که انجام دادیم در حال حاضر یکی از بهترین سیستم های تسویه فاضلاب را داریم. این در حالی است که صنعت لبنیات به دلیل مواد معدنی و لاکتوز آن یکی از آلوده ترین پساب های صنعتی را دارا است.

باغبانباشی افزود: شاخص های BOD و COD را در این شرکت توانستیم به عدد 30 برسانیم که فوق العاده هستند. وی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست یکی از ارزش های سازمانی ما در کنار مشتری مداری است، گفت: تلاش ما این است که به عنوان دوستدار محیط زیست به شاخص های مناسبی در این زمینه برسیم.

در همین حال کسب نخستین تندیس سیمین  دامداری های کشور در حالی  برای شرکت کشت و صنعت و دامپروری فارس رقم خورد که مدیرعامل شرکت در تشریح اقدامات این شرکت دامداری فارس گفت: صنعت دامپروری به دلیل پساب حاصل از فضولات دامی و مواد آلی مثل کاه و علوفه هضم نشده  از آلاینده ترین صنایع است که  شاخص های BOD و COD بسیار بالایی در حد 12 هزار دارد؛ اما با تلاش شبانه روزی توانستیم به عدد کمتر از 200 در این شاخص ها برسیم.

کوچک زاده با اشاره به اینکه برای احیای فاضلاب در این شرکت بیش از 2 میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم، ادامه داد: هدف ما این است که آب خروجی از تسویه خانه در نهایت تا اندازه‌ای سالم باشد که بتوانیم در خروجی تسویه خانه فضایی را برای پرورش ماهی گرمابی اختصاص داهیم.همچنین حجم فاضلاب و پساب را از 700 مترمکعب در روز به 200 مترمکعب کاهش دادیم وبا انجام تسویه مناسب از همین آب  برای آبیاری فضای سبز و کشاورزی نیز استفاده کردیم. وی گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری فارس بزرگ ترین مجموعه دامپروری در جنوب کشور به لحاظ وسعت و حجم تولید است که روزانه 110 تن شیر تولید می کند.

بنا بر این گزارش، در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز  که به منظور تشویق  واحدهای صنعتی و  خدماتی برای فراهم آوری بستر مناسب فعالیت های سازگار محیط زیستی  هر ساله برگزار می شود، 217 واحد صنعتی و خدماتی به صورت خود اظهاری میزان  رعایت  ضوابط زیست محیطی در تولید و خدمات را به ارزیابی گذاشتند .

(چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) ۱۴:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها