دوشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۳
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۸۲۹۱۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

آزمایشگاه سم شناسی محصولات کشاورزی در بوشهر افتتاح شد

آزمایشگاه سم شناسی محصولات کشاورزی بزرگترین مجتمع آزمایشگاهی جنوب کشور در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر روز دوشنبه در آیینی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این آئین گفت: در راستای حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور برنامه ریزی خوبی صورت گرفته و در حال اجرا شدن است.
سورنا ستاری افزود: یکی از دستاوردهای مهم در انقلاب اسلامی تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است تا جایی که اکنون چهار هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعالیت دارند.
وی در بازدید از بخش های مختلف این مجموعه آزمایشگاهی افزود: باساختار و ظرفیتی که در زمینه آزمون های مختلف و با دستگاه های به روز دنیا در این مجموعه آزمایشگاهی وجود دارد این مجموعه می‌تواند به فعالیت خود به نحو موثری رونق روز افزون دهد و این ظرفیت علمی را با دانشگاه های کشور به اشتراک بگذارد.
ستاری افزود: یک مجموعه زمانی موفق است که بتواند از سرمایه های مادی و معنوی خود به نحو مطلوبی استفاده و خود را با علم روز هماهنگ و همسو سازد.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر نیز گفت:آزمایشگاه سم شناسی محصولات کشاورزی با400 مترمربع زیربنا با حضور یک شرکت دانش بنیان قابلیت بررسی 157 نمونه سم محصولات غذایی و کشاورزی دارد.
محمد رحیم بهره‌مند افزود: آزمایشگاه‌های همکار استاندارد این استان دارای تجهیزات پیشرفته ای هستند که برخی از آنها در سطح کشور بی نظیر است.
وی یادآورشد: آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر با ارتقای سطح دانش و تجهیزات خود، دریافت گواهینامه ایزو 17025 و اجرای نظام اچ.اس.ایی آزمایشگاهی از جمله دقیق ترین و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه های کشور هستند.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر افزود: 57 آزمایشگاه بوشهر در بیش از 140 زمینه کاری در حوزه های مواد غذایی، مکانیک، زیست شناسی، لوازم خانگی، نساجی و کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند مواد را مورد آزمون قرار می دهند.
بهره مند افزود: در گذشته توان فنی استان برای آزمون کالاهای وارداتی کمتر از 50 درصد بود که هم اکنون به بیش از 95 درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت بازرسی فنی دانش بنیان و مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان نیز گفت: این شرکت و مجتمع آزمایشگاهی از سال 87 تاکنون با بهره گیری از توان نیروی انسانی متخصص و همچنین استفاده از بروزترین دستگاه ها در امور آزمایشگاهی و بازرسی توانسته است بدون استفاده از تسهیلات بانکی روی پای خود بایستد.
مسعود محبوبی افزود: این مجتمع آزمایشگاهی با فضایی بالغ بر 4 هزار مترمربع به عنوان بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه جنوب کشور با دارا بودن حداقل 13 آزمایشگاه آکرودیته، 11 شعبه داخلی و پنج شعبه خارجی است.
وی اظهارداشت: این مجموعه علاوه بر فعالیت مستمر و پویا در امور تحقیقاتی و پژوهشی با جلب نظر و اعتمادسازی و همچنین آموزش نیروهای متخصص و فنی توانسته است نیازهای جنوب کشور را در زمینه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی برطرف کند.
محبوبی یادآورشد:مدیران این شرکت در اقدام اخیر خود با بررسی و نیازسنجی میدانی، تصمیم گرفتند تا با هدف تسهیل در امور دانشجویی و حمایت از طرح های علمی و پژوهشی، کوپنی را با عنوان کوپن فناوری طراحی کنند تا از این طریق به تامین خدمات تخصصی دانشجویان، پژوهشگران مستعد و برتر و نخبگان سهیم باشیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یکروزه خود به استان بوشهر از واحدهای فناور گروه صنعتی پلیمر، شرکت دانش بنیان شاخه زیتون لیان، صنایع شیمیایی، پایلوت مرکز بین المللی توسعه نرم افزار خلیج فارس، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شرکت های مستقر در ساختمان جدید پارک علم و فناوری این استان بازدید می کند.
افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه خلیج فارس، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و شرکت در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه های سفر ستاری به بوشهر است.
(دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷) ۱۲:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها