یکشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۲۸۹۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس اقتصاد

بزرگترین فرصت جهش صادراتی را از دست می‌دهیم

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران معتقد است با توجه به بخشنامه‌های متناقض و محدودکننده که دولت در طول ماه‌های گذشته ارائه کرده، اقتصاد ایران که پس از سالهای طولانی امکان یک جهش صادراتی قابل توجه را پیدا کرده بود امروز با این خطر مواجه است که این فرصت را از دست بدهد.

عدنان موسی‌پور در نشست هئیت نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد: با وجود تمام اقداماتی که صورت گرفته وبعضا آمارهایی که ارائه می‌شود صادرات ما در طول ماه‌های گذشته کاهش یافته است این در حالی است که با توجه به تعییرات به وجود آمده در نرخ ارز امکان آن وجود داشت که صادرات ایران پیشرفت جدی داشته باشد.
وی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی از دولت به دلیل نداشتن سیاستهای واضح و درست ناراحت هستند، اظهار کرد: اینکه ما در طول یک مدت کوتاه چند ماه تعداد زیادی بخشنامه صادر کنیم که بسیاری از آنها نسبت به یکدیگر با تناقض برخورد می‌کند قطعا نمی‌تواند به توسعه صادرات منجر شود از این رو به نظر می‌رسد که دولت صادرکنندگان را تنها گذاشته و نتوانسته در این موقعیت مهم به آنها کمک کند.
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران ادامه داد: صادرکننده باید وقت اصلی خود را صرف بازاریابی، حضور در نمایشگاه های خارجی و توسعه فعالیتهای خود کند. این در حالی است که ما در طول ماه‌های گذشته بخش زیادی از وقت خود را صرف سیاستهای داخلی کشور کردیم.
موسی‌پور خاطرنشان کرد: اگر بنا است از فرصت به وجود آمده صادراتی استفاده شود باید با لغو پیمان‌سپاری ارزی و استفاده از ارز حاصل از صادرات در بخشهای مختلف اقتصاد، اهداف کلان کشور پیگیری شود اما در غیر این صورت باید آماده باشیم که این فرصت مهم اقتصادی از دسترس ما خارج شود.

(یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷) ۱۶:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها