یکشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۲
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۸۲۸۸۰
گزارشگر : ۳۶۳۲
سرویس کسب و کار، برندینگ

پنج کلید طلایی برای ایجاد یک تیم کاری با عملکرد فوق العاده

یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت و موفقیت در کسب و کار توانایی کار کردن با سایر افراد می باشد. شما برای قرار گرفتن در رده مدیران موفق، به این ویژگی کلیدی نیاز دارید. مدیر باید توانایی سازماندهی، کار کردن با دیگران و هماهنگ کردن تیمی متشکل از افرادی با مهارت ها و توانایی های گوناگون را دارا باشد.

تقریبا هر کاری در دنیای تجارت و کسب و کار، با همکاری و مشارکت دو یا چند نفر انجام می شود که نقش و وظایفشان با هم کاملا همپوشانی دارد؛ بنابراین می توان گفت یکی از بزرگ ترین موانع پیشرفت و موفقیت در کسب و کارها ضعف و عدم توانایی در کار تیمی است.

به همین منظور در این مقاله برای شما دوستان عزیز سایت پرورش افکار، 5 کلید طلایی را معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید یک تیم کاری عالی ایجاد کنید و در جهت رشد و موفقیت در کسب و کارتان از آن ها استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

1 – داشتن اهداف کلی و جزئی مشترک

تیم های برتر در مورد اهداف کلی و جزئی خود به توافق می رسند و معیارهای مشخصی هم برای ارزیابی اهداف و افراد تعیین می کنند.

2 – داشتن ارزش های مشترک

اعضای یک تیم کاری همواره در مورد ارزش ها و اصول تعامل با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می پردازند؛ و با هم به توافق می رسند. این ارزش ها شامل دقت، مسئولیت پذیری، انجام درست و به موقع کار و … می باشند.

موفقیت - کسب و کار - مدیریت

3 – داشتن برنامه های کاری مشترک

اعضای یک تیم در مورد نقش هر عضو در رسیدن به اهداف کلی، زمان انجام کار و روش ارزیابی آن به دقت بحث می کنند و به توافق های لازم می رسند.

4 – وجود یک رهبر خوب و کاربلد

همیشه یک رهبر وجود دارد که مسئولیت نهایی کارها را بر عهده می گیرد و کل تیم را هدایت و رهبری می کند. وظیفه رهبر اطمینان از این است که سایر اعضا منابع لازم برای انجام صحیح و به موقع کارها را در اختیار دارند.

5 – بررسی و ارزیابی مداوم عملکرد تیم

یک تیم کاری قوی و موفق، جلسات منظمی برگزار می کند تا میزان موفقیت در رسیدن به اهداف، رضایت خریداران از محصولات و خدمات و همکاری اعضای گروه را بررسی کند. 

زمانی که این پنج اصل را به خوبی تمرین کردید، می توانید یک تیم کاری خوب با عملکردی فوق العاده عالی بسازید. این اصول عامل بسیاری از موفقیت های بزرگ در دنیای کسب و کار هستند.

به دنبال فرصت کمک کردن باشید

همواره سعی کنید به جای این که به دنبال گرفتن باشید، به بخشیدن و کمک کردن فکر کنید. روی کمک کردن و همکاری تمرکز کنید. همواره برای دیگران، فردی خیرخواه و یاری رسان باشید. خودتان را موظف به ارائه کمک ارزشمند به تیم بدانید و حامی دیگران باشید. اعتبار موفقیت ها را به دیگران بدهید. به هر اندازه که بیشتر به دیگران اعتبار بدهید، در انتها اعتبار بیشتری نصیب خودتان می شود. رهبر همیشه مسئولیت مشکلات را بر عهده می گیرد، اما اعتبار موفقیت ها و پیشرفت ها را به سایر اعضا می دهد.

پس از شروع کار، نخستین پله نردبان موفقیت در کسب و کار، تبدیل شدن به عضو ارزشمند تیم است. هر چه ارزش بیشتری داشته باشید، سریع تر رهبر تیم می شوید و برای رسیدن به اهداف بزرگتر، افراد بیشتری در اختیار دارید. هرچه در نقش رهبر عملکرد بهتری داشته باشید، مسئولیت شما در قبال نتایج سنگین تر است و سریع تر ترفیع می گیرید.

بنابراین سعی کنید برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود، هر چه سریع تر اهداف کلی و جزئی تیم کاری را به دقت مشخص کرده و معیارهای ارزیابی هر فرد در رسیدن به آن ها را تشریح کنید. سپس تا جایی که می توانید در مورد ارزش های تیم خود بحث کنید، تصمیم بگیرید و با هم به توافق برسید. روش کار و تعامل با یکدیگر و حل مشکلات را مشخص کنید.

در ادامه می خواهیم به اهمیت عملگرا بودن و انجام کار در تیم های کاری برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارهای مختلف بپردازیم. با ما همراه باشید.

اهمیت عملگرا بودن

به نظر ما یکی از بزرگترین رازهای موفقیت در کسب و کار «انجام کار» یا همان عملگرا بودن است. در نهایت، چیزی که مورد قضاوت قرار می گیرد، توانایی شما در دستیابی به نتایجی است که مردم می خواهند، نیاز دارند، برای آن ارزش قائل هستند و حاضرند بابت آن پول بدهند. افرادی که به دستمزدها و مقام های بالا می رسند، به عملگرایی معروف هستند و به نتایجی می رسند که از دسترس کارمندان معمولی خارج است.
کار - کسب و کار - انعطاف پذیری - موفقیت 1

روی نتایج مهم تمرکز داشته باشید

از نظر پیتر دراکر نخستین سوالی که یک مدیر باید از خودش بپرسد این است: «از من انتظار دستیابی به چه نتایجی می رود؟» اولین سوال شما هم باید همین باشد. کلید انجام کار، تنها شروع کردن و ادامه دادن می باشد. طی مصاحبه با 104 مدیر ارشد، از آن ها در مورد مهم ترین ویژگی ها برای پیشرفت سازمان ها و موفقیت در کسب و کارها سوال شد. بیشتر آن ها در مورد دو ویژگی با هم اتفاق نظر داشتند. اول توانایی تعیین اولویت است. یعنی این که چه کاری مهم تر و چه کاری کم اهمیت تر است؛ و دوم، توانایی شروع و اتمام سریع کارها می باشد.

فورا از فرصت ها استفاده کنید

سریع ترین راه پیشرفت و رسیدن به موفقیت در کسب و کار این است که تبدیل به آچار فرانسه تیم کاری خود در سازمان تان شوید. بهترین نوع شهرت این است که شما را به عنوان فردی بشناسند که برای انجام سریع هر کاری باید به شما مراجعه کنند. به گونه ای که هر گاه در کاری سرعت لازمه انجام آن امر است، شما اولین گزینه هستید.

به خاطر داشته باشید که تعصب به انجام کار و احساس فوریت از مهم ترین ویژگی ها برای پیشرفت و موفقیت در کسب و کار موردنظرتان است. انجام عالی اما آهسته کارها فراتر از حد تصور باعث بازماندن ما، از سایر افراد تیم کاری می شود.
(یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷) ۱۱:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید