یکشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۷ / ۰۸:۴۶
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۲۸۷۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

آجیل و خشکبار ارزان شد/ قیمت آجیل در شب عید افزایشی نخواهد داشت

احمدی گفت: قیمت کنونی آجیل و خشکبار نسبت به ایام شب یلدا ۵ الی ۶ درصد ارزان شده است‌.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران، از رکود حاکم بر بازار آجیل و خشکبار خبر داد و گفت: قیمت کنونی آجیل و خشکبار نسبت به ایام شب یلدا ۵ الی ۶ درصد ارزان شده است‌.
 
وی از حباب ۱۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار در بازار خبر داد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا به نظر می رسد که قیمت آجیل و خشکبار به نرخ واقعی خود برسد.
 
احمدی با اشاره اینکه دامنه صادرات اقلام آجیل و خشکبار محدود شده است، بیان کرد: با توجه به کاهش چشمگیر تولید، صادرات آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته است. به عنوان مثال همه ساله ۱۲۰ هزار تن پسته به بازارهای هدف صادر می شد، در حالیکه امسال مجموع تولید پسته کشور ۷۰ هزار تن بوده است.
 
کاهش ۱۵ درصدی قیمت آجیل و خشکبار در بازار/افزایش قیمت آجیل در بازار شب عید منتفی است

 

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از اعضای اتحادیه آجیل و خشکبار در تابستان به دلیل رکود انصراف دادند، گفت: با توجه به آنکه تا ایام پایانی سال زمانی باقی نمانده است، بعید است که در این ایام اعضا از ادامه کار خود انصراف دهند، اما اگر رکود حاکم بر بازار ادامه دار شود، بی شک تعداد زیادی از واحدها بعد از عید تعطیل خواهند شد.
 
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به اینکه اعضا خرید خود را از پنجم بهمن ماه برای شب عید شروع خواهند کرد، بیان کرد: با توجه به قیمت های کنونی آجیل و خشکبار پیش بینی می شود که تا چند روز آینده رکود به پایان برسد.
 
به گفته وی، با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا به نظر نمی رسد که قیمت آجیل و خشکبار برای شب عید در بازار افزایش یابد.
 
احمدی در پایان تصریح کرد: قیمت بادام هندی نسبت به ماه های اخیر در پی کاهش نرخ ارز  ۳۰ درصد و پسته ۱۵ درصد کاهش یافته است.
(یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷) ۰۸:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها