شنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۲۸۵۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

گوشت منجمد کمبود دام را جبران نمی‌کند/ واردات روزانه 4 تا 6 هزار رأس دام زنده از رومانی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در صورتی که اقدامات اولیه برای واردات انجام شود روزانه 4 تا 6 هزار رأس دام با هواپیما از رومانی وارد تهران می‌شود.

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی  در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: در حال حاضر قیمت شقه گوسفندی داخلی در خرده‌فروشی‌ها و بازار حدود 80 تا 82 هزار تومان است که دلیل اصلی و عمده آن کمبود دام زنده در کشور و ادامه روند قاچاق دام به کشورهای همسایه است.
وی با اشاره به تاثیر توزیع گوشت منجمد بر بازار خاطرنشان کرد: گوشت منجمد تا جایی که توان داشته بر کاهش قیمت موثر بوده اما کمبود دام در کشور را نمی‌تواند جبران کند و نمی‌تواند جایگزین گوشت گرم شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به این نکته که دام زنده از رومانی وارد کشور خواهد شد، اذعان داشت: با رایزنی‌هایی که ما با ستاد پشتیبانی امور دام داشتیم و قول‌هایی که داده‌اند طی روزهای آینده دام زنده از رومانی به کشور وارد خواهد شد.
وی افزود: این دام مستقیم از طریق هوایی وارد استان تهران می‌شود و در این شهر ذبح شده و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود که تاثیر بالا و 100 درصدی بر بازار گوشت گوسفندی خواهد داشت.
ملکی در رابطه با کیفیت دام رومانیایی تصریح کرد: کیفیت این دام از قدیم شناخته شده است و در دوران پیش از انقلاب هم ما واردات دام از این کشور را داشتیم. در صورتی که اقدامات اولیه واردات این دام انجام شود روزانه 4 تا 6 هزار رأس دام با هواپیما وارد تهران می‌شود و اتحادیه گوشت گوسفندی هم در توزیع این دام همکاری خواهد داشت.

(شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷) ۱۳:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها