شنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۲۸۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رتبه نخست مازندران با تولید ۱.۸ میلیون تن پرتقال

لطیفیان، گفت: استان مازندران با تولید ۱.۸ میلیون تن پرتقال رتبه نخست تولید پرتقال در کشور را به خود اختصاص داده است.

مسعود لطیفیان  مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: ۸۱ درصد پرتقال تولیدی این استان، رقم تامسون ناول است که حجم تولید بالای این رقم در دوره زمان کوتاه موجب کاهش قیمت محصول در زمان پیک برداشت می شود.
وی افزود: طرح سرشاخه کاری مرکبات با هدف تغییر رقم تامسون و جایگزینی با ارقام زودرس تر و مناسب به منظور افزایش طول دوره برداشت و همچنین عدم مواجه با سرمای خسارت زا در منطقه براساس سیاست های معاونت امور باغبانی در دستور کار قرار گرفته است.
لطیفیان ادامه داد: دوره آموزشی سرشاخه کاری مرکبات ۲۳ دی ماه امسال با حضور کارشناسان و بهره برداران در محل مرکز آموزش کشاورزی شهرستان ساری و با همکاری پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری برگزارشد.
 مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری در پایان تصریح کرد: در این دوره فراگیران با تکنیک ها و روش های تغییر ارقام و جوان سازی درختان مرکبات با استفاده از انواع پیوند به صورت تئوری آشنا و سپس عملیات اجرایی پیوند سرشاخه کاری به صورت الگویی در باغات شهرستان ساری در منطقه عالیواک و در شهرستان قائم شهر، روستای خرما کلا روی درختان رقم تامسون ناول انجام شد.

(شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷) ۱۳:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها