جمعه / ۲۸ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۲۸۲۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

راهکاری برای توقف قاچاق دام؛ گاو و گوسفند پلاک‎دار می شوند

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: میزان قاچاق دام به دلایلی از جمله نبودن ضوابط مشخص و نوسانات نرخ ارز بیشتر شده است.

حمیدرضا دهقانی نیا مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  درباره افزایش قاچاق دام، افزود: نبود ضوابط مشخص در گذشته، عامل اصلی افزایش قاچاق دام است.
مدیر کل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قبلاً قاچاق دام به صورت ورودی بود اکنون به دلیل نوسانات قیمت ارز شرایط عوض شده و دام جزو کالا‌های مشمول قاچاق خروجی شده است.
وی با اشاره به افزایش قاچاق در استان های مرزی افزود: اکنون بیشترین قاچاق دام به کشور‌های همسایه از جمله عراق صورت می‌گیرد.
دهقانی نیا گفت: افزایش قیمت ارز  و وسوسه پرداخت بهایی بیشتر به افزایش قاچاق در استان های مرزی دامن زده است.
دهقانی نیا گفت: تمام مراحل حمل، نگه داری و خرید و فروش دام باید تحت ضابطه درآید.
مدیر کل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه خرید و فروش دام باید تحت ضابطه باشد، گفت: تمام این مشکلات به دلیل بی هویتی دام است که باید دام ها هویت دار شود.
دهقانی نیا افزود: کارگروهی در معاونت پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا تشکیل و همه دستگاه‌های ذیربط ضمن حضور در این کارگروه تمام جوانب مبارزه با قاچاق دام را بررسی کردند.
وی افزود: ماحصل این نشست تصویب شیوه نامه ضوابط خرید و فروش و حمل و نگهداری دام شد که این شیوه نامه به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس این شیوه نامه از این به بعد تنها دامی می‌تواند خرید و فروش شود که دارای پلاک هویت باشد که این پلاک هویت باید از سامانه هویت وزارت جهاد برای تمامی دام‌ها تهیه شود. صاحب دام با مراجعه به پنجره واحد کشاورزی باید ضمن ثبت دام خود این پلاک را نیز ثبت کند.
مدیر کل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: از این پس خرید و فروش دام نیز در سامانه وزارت جهاد ثبت می‌شود و بدون انجام این روند خرید و فروش دام غیر قانونی است.
دهقانی نیا با اشاره به ضوابط حمل و نقل دام‌ها هم گفت: بر اساس شیوه نامه جدید حمل دام باید دارای سند باشد؛ برای این کار باید استعلام گواهی بهداشتی و حمل دام را از پنجره واحد جهاد کشاورزی اتخاذ کنند.


(جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷) ۱۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها