پنج شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۷ / ۲۱:۵۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۲۸۱۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

آزادسازی واردات شیرخشک آسیبی به دامداران وارد نمی کند

باکری گفت: با توجه به آنکه واردات شیرخشک تنها به سبب حفظ صادرات آزاد شده است، از این رو مشکلی برای دامداران ایجاد نمی کند.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی  با اشاره به اینکه آزادسازی واردات شیرخشک هیچ آسیبی به دامداران وارد نمی کند، اظهار کرد: براساس مصوبه ورود موقت شیرخشک تنها برای صادرات است و واردات آن هیچ ارتباطی به شیر خشک تولید داخل ندارد.
وی با اشاره به اینکه ورود موقت کالا تنها مشمول شیر خشک نیست، افزود: طبق قانون مجلس، ورود موقت کالا برای صادرات مجاز است چرا که این امر حفظ بازار‌های صادراتی واستمرار صادرات را به همراه دارد.
باکری ادامه داد: بخشنامه اخیر وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر آزاد سازی واردات شیرخشک تنها منجر به تسهیل روند مصوبه مجلس می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ورود موقت کالا تنها شامل لبنیات نیست، بیان کرد: با توجه به آنکه مصوبه مجلس مبنی بر ورود موقت کالا تمامی رشته‌های صنعتی را در بر می‌گیرد، از این رو این امر نمی‌تواند آسیبی به دامداران وارد کند.
به گفته وی، آزادسازی واردات شیر خشک تاثیر بسزایی در رونق صادرات محصولات لبنی دارد چرا که در ماه‌های اخیر، صادرات به دلیل کمبود مواد اولیه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.
باکری درباره اینکه آزادسازی واردات شیرخشک تمامی کمبود صنایع لبنی را جبران نمی‌کند، اظهار کرد: با توجه به آنکه از ۵۰۰ کارخانه فعال لبنی تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد صادرکننده هستند، از این رو واردات شیرخشک نمی‌تواند کسری شیرخام تمامی کارخانه‌های لبنی را تامین کند.
دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی بازار مصرف، کاهش ارزش پول ملی و نبود تناسب میان رشد درآمد با تورم، قدرت خرید خانوار کاهش یافته است که به همین خاطر کارخانه‌های لبنی نیاز چندانی به واردات شیر خشک برای کسری تامین نیاز داخل همانند ۵ الی ۶ ماه قبل ندارند.
وی در پایان با اشاره به ضرورت آزادسازی واردات شیرخشک تصریح کرد: طبق اصل تجارت، صادرات و واردات توامان با یکدیگر باید آزاد باشد تا عرضه و تقاضا متعادل شود که به همین خاطر از مسئولان دولتی انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر نسبت به رفع ممنوعیت صادرات شیرخشک اقدام کنند.

(پنج شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷) ۲۱:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها