پنج شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۲۸۰۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس سازمان چای:

۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت می‌شود

رئیس سازمان چای کشور‌ گفت: ۳۰۰میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری صنعت چای به چایکاران شمالی پرداخت می‌شود.

حبیب جهانساز اظهار داشت:‌ 184 میلیون تومان از مطالبات چایکاران، 24 دی‌ماه به حساب آنان واریز شد با این حساب کارخانجات چایسازی تاکنون بیش از 95 درصد از قدرالسهم خود را به چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت کرده‌اند.
رئیس سازمان چای کشور‌ ضمن اشاره به اینکه دولت قدرالسهم خود را در ماه‌های گذشته به‌طور صددرصدی پرداخت کرده است عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر 217 میلیارد و 552 میلیون تومان از کل مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده است و مابقی مبالغ باقیمانده نیز به‌زودی به حسابشان واریز می‌شود.
جهانساز با بیان اینکه مابقی مطالبات چایکاران شمالی در نوبت پرداخت قرار دارد تصریح کرد:‌ کارخانجات فرآوری و چایسازی شمال امسال همکاری خوبی با دولت داشتند بنابراین امیدواریم مابقی طلب چایکاران نیز در اسرع وقت توسط کارخانجات تأمین اعتبار و به حساب کشاورزان چایکار واریز شود.
جهانساز با بیان اینکه هم‌اکنون دو استان گیلان و مازندران ‌25 هزار هکتار باغ چای و 50 هزار خانوار چایکار دارند تصریح کرد:‌ نگاه دولت در چند ساله اخیر نسبت به محصول چای بسیار مثبت بوده است از طرف دیگر با اعطای تسهیلات لازم حمایت‌های خوبی نیز از چایکاران شمالی به‌عمل می‌آید.
رئیس سازمان چای کشور پرداخت تسهیلات بهزراعی به باغداران شمالی را از اولویت‌های این سازمان اعلام کرد و ابراز داشت:‌ امسال نیز سازمان چای کشور در راستای کمک و حمایت بهینه از فعالان حوزه صنعت چای کشور پرداخت تسهیلات کم‌بهره به چایکاران شمالی را در دستور کار خود قرار داده است.
جهانساز با تأکید بر اینکه تسهیلات مورد اشاره به‌منظور تأمین سرمایه‌ در گردش و بهزراعی باغات چای به چایکاران دو استان شمالی گیلان و مازندران پرداخت می‌شود گفت: 300 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری صنعت چای به چایکاران شمالی پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بهزارعی از نیمه آبان امسال آغاز شده و تا 25 اسفند ادامه دارد افزود:‌ با توجه به وضعیت اقتصادی کشاورزان کارمزد این تسهیلات 4 درصد تعیین شده و چایکاران با مراجعه به ادارات چای مستقر در شهرستان‌های خود می‌توانند نسبت به دریافت فرم‌های مربوطه اقدام کنند.

(پنج شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷) ۱۱:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها