چهارشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۸۲۷۸۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

خوزستان، تعاونی‌های مصرف در عراق را پشتیبانی می‌کند

شهلا عموری رئیس اتاق اهواز پیشنهاد داد: برای تسریع فرآیند همکاری دو کشور ایران و عراق در بخش تعاون، بین دستگاه‌ها کارگروه ایجاد شود، تعاونی استان راه اندازی، شرکت مدیریت بازرگانی تأسیس و نمایشگاه دائمی از محصولات استانی در مرز برپا شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در سی و پنجمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: طی سفر هیئت ایرانی به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کشور عراق و دیدارهایی که با بخش تعاون کشور عراق انجام شد، به اهمیت موضوع تعاون در کشور عراق پی برده شد و تفاهم نامه‌هایی به امضا درآمد.
 
شهلا عموری افزود: طبق تفاهمنامه بین دو کشور ایران و عراق، مصوب شد راه‌اندازی فروشگاه‌های بزرگ مصرف، ایجاد فضای مستعدی برای سرمایه‌گذاری‌های ایران و صادرات محصولات تعاونی و غیر تعاونی در دستور کار قرار گیرد و استان آمادگی دارد تا تعاونی‌های مصرف در عراق را پشتیبانی کند.
 
عموری تأکید کرد: برهمین اساس چندین جلسه میان فعالان بخش خصوصی باید برگزار شود. ما برای چاره جویی و بهبود وضعیت مرزها، نشست توسعه مبادلات تجاری با عراق با حضور رئیس اتاق تعاون استان و مدیر مرز چذابه در محل اتاق اهواز را برگزار کردیم.
 
وی اضافه کرد: استان ما با داشتن دو مرز می‌تواند از مزایای این همکاری بهره‌مند شود. توان اقتصادی استان و بخش خصوصی و عایدی آن نیز برای همه استان همچون اشتغالزایی و ارزش افزوده باید در نظر گرفته شود. باید موانع پیش رو را حذف کرد، به‌طور مثال آرد، گوجه و سیب زمینی اکنون ممنوع هستند که در صورت تفاهم نامه مستثنی می‌شوند.
 
رئیس اتاق اهواز پیشنهاد داد: برای تسریع فرآیند همکاری دو کشور در بخش تعاون، بین دستگاه‌ها کارگروه ایجاد شود، تعاونی استان راه اندازی، شرکت مدیریت بازرگانی تأسیس و نمایشگاه دائمی از محصولات استانی در مرز برپا شود.
 
عموری همچنین خواستار فعالیت کارگروهی با محوریت اتاق تعاون در عراق شد و گفت: اتاق تعاون بازار عراق را شناسایی و یک نقشه راه مشترک برای تعیین وظایف هر دستگاه تدوین و همچنین یک شرکت تعاونی ثبت شود.
 
وی اعلام کرد: با تلاش همکارانم در اتاق اهواز، کار کارشناسی کارگروه‌ها و همراهی روسای انجمن‌ها، استان خوزستان در برپایی جلسات شورای گفت وگو جزء ۱۰ استان برتر کشور شده‌است.
 
 
(چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷) ۱۳:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها