چهارشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۲۷۷۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیر عامل شرکت تعاونی عشایری مازندران مطرح کرد:

تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز با پررنگ کردن نقش تشکل های مردمی

مدیر عامل شرکت تعاونی عشایری مازندران کمرنگ شدن نقش تشکل ها در واردات و توزیع نهاده ها را مشکل اصلی بازار نهاده ها دانست و اظهار کرد: در حالی که حضور دلالان در زنجیره ی تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره اصلا نباید وجود داشته باشند اما متاسفانه این واسطه بخش اعظمی از وظایف تشکل ها را بر عهده گرفته اند و این زنجیره را گسسته اند.

صابر زینی با بیان این که اگر  نقش تشکل های مردمی دوباره در بازار پر رنگ شود می توان به بهبود اوضاع امیدوار بود، تصریح کرد: در صورتی که ارز در اختیار این تشکل ها قرار بگیرد وآن ها اقدام به واردات کالاها و فروش آن ها در بازار کنند به این علت که مدیریت ونظارت بر آن توسط مردم انجام می شود می توان مطمئن بود که بخش اعظمی از مشکلات بر طرف خواهد شد .
وی افزود: با حذف دلالان قیمت تمام شده ی اقلام کاهش می یابد و دیگر شاهد افزایش کاذب قیمت ها نخواهیم بود.
مدیر عامل شرکت تعاونی عشایری استان از دولت مردان ،سازمان صنعت ،معدن و تجارت ،سازمان جهاد کشاورزی استان و تمامی مسوولین مازندران در خواست کرد با اقدام به همکاری با یکدیگر سعی در پر رنگ تر کردن نقش تشکل ها داشته باشند .
وی بیان کرد:دلیل نیرومند شدن شبکه های واسطه ها و دلالان حمایت از آن ها توسط سازمان های مختلف بود اما دیگر زمان آن رسیده است که این مسوولیت را خود مردم بر عهده بگیرند تا بازار به روال عادی باز گردد.
مدیرعامل شرکت تعاونی عشایر ی استان در ادامه ی سخنانش از آزاد فروشی سبوس توسط کارخانجات آرادگله کرد و گفت: صدرصد استحصال گندم یارانه ای تحویل دامداران و عشایر شود اما تنها پنجاه درصد آن به قیمت یارانه ای و باقی به صورت آزاد با قیمت بسیار زیاد و حتی بالاتر از قیمت مصوب قیمت دولت که قیمت تعادلی است دست مصرف کننده میرسد که از مسئولین خواهشمندیم نظارت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.
* مصاحبه ام در مورد قیمت سبوس، به درستی در رسانه ها منتشر نشد
وی به مصاحبه ی اخیری که از قول او در یکی از خبرگزاری ها منتشر شد اشاره کرد و گفت: در مورد قیمت سبوس با یکی از خبرگزاری ها مصاحبه کرده بود که از زبان من بیان شده  " قیمت سبوس دولتی ۵۲۰تومان و در بازار آزاد کیلویی هزار و پانصد و پنجاه تومان است و این یعنی  سبوس از درب کارخانه هزار تومان افزایش قیمت پیدا می کند"  که اصلا چنین چیزی را بیان نکرده بودم و سخن من نیست.
زینی تصریح کرد: در مصاحبه تاکید کرده بودم که صدرصد استحصال گندم یارانه ای تحویل دامداران و عشایر می شود اما تنها پنجاه درصد آن به قیمت یارانه ای و باقی به صورت آزاد با قیمت بسیار زیاد به دست مصرف کننده می رسد که خبرگزاری که با آن مصاحبه کرده بودم طور دیگری منتشر کرد که درست نبود.

(چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها