چهارشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۲۷۶۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت مرکبات منطقی است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 70 درصد بارندگی در کشور تبخیر می شود و باید برای آن کاری کنیم . شاه بیت اراضی شیب دار ، استفاده از آب سبز است سال گذشته 21 هزار هکتار و امسال 29 هزار هکتار اراضی شیب دار در کشور داشته ایم.

محمدعلی طهماسبی  معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم افتتاح سم، کود و نهادهای کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید سیب در کشور امسال 3 میلیون و 200 هزار تن و مرکبات هم بیش از 5 میلیون تن بوده است،  320 هزار تن هم کیوی تولید و در 9 ماهه امسال 77 هزار تن صادر شده است .
 
وی افزود: تولید سیب نسبت به سال گذشته 300 تا 400 هزار تن کمتر شده است. قیمت مرکبات و سیب با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و جعبه منطقی است تولید به دلیل سرمازدگی و تنش های محیطی در نوسان است .
 
طهماسبی در پاسخ به سوال ایلنا، در رابطه با پرداخت خسارت سرمازدگی باغات اذعان داشت: باغاتی که بیمه بودند خسارت سرمازدگی شان پرداخت شده است و مصوبه ای امهال سه سال کشاورزان هنوز اجرایی نشده است و ما هم منتظر اجرای آن هستیم.
 
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 70 درصد بارندگی در کشور تبخیر می شود و باید برای آن کاری کنیم . شاه بیت اراضی شیب دار ، استفاده از آب سبز است سال گذشته 21 هزار هکتار و امسال 29 هزار هکتار اراضی شیب دار در کشور داشته ایم .
 
طهماسبی در ادامه تصریح کرد: در مکان هایی که بارندگی پایین است و شوری خاک بالا می رود خارشتر کاشته می شود و کشاورزان نمونه امسال در خاک های شور به جز خار شتر ، ترنجبین و علوفه دامی هم تولید کرده اند .
(چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷) ۰۹:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها