دوشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۲۷۰۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مشکل وقفه واردات مواد اولیه سموم کشاورزی رفع شد

نایب رئیس انجمن تولید کنندگان سموم دفع آفات نباتی ایران گفت: با رفع مشکلاتی مانند وقفه واردات مواد اولیه، سموم مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

«فرید رحمتی»  افزود: با پیگیری های معاونت امور زراعی و سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی اکنون 80 درصد مواد اولیه انواع سموم مورد نیاز بخش کشاورزی از محل واردات و تولید داخل تدارک دیده شده است.
به گفته وی، نیاز مصرفی سالیانه سم در کشور 25 هزار تا 30 هزار تن است که نزدیک 25 درصد آن از محل واردات و 75 درصد در شرکت های داخلی تهیه می شود.
وی گفت: چندی پیش به دلیل تحریم ها علیه ایران با وقفه واردات مواد اولیه تولید سم روبرو شدیم اما اکنون در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
نایب رئیس انجمن تولید کنندگان سموم یادآوری کرد: پیش از این مواد اولیه سموم از طریق کشتیرانی کشورهای مختلف به ایران می رسید که اکنون این امر فقط بر عهده کشتیرانی جمهوری اسلامی قرار دارد.
به گفته وی، با افزایش چند برابری قیمت ها مشکلاتی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان سم ایجاد شده است و انتظار ما از مسئولان و دولت این است که در زمینه نقل و انتقال پول برای تامین نهاده های بخش کشاورزی، رایزنی های لازم با کشورهای دیگر صورت گیرد.
ششمین نمایشگاه بین المللی سم، کود و نهاده های کشاورزی از بیست و پنجم تا بیست و هشتم دی ماه به مدت چهار روز در بوستان گفتگو تهران برپا می شود.
به گفته نایب رئیس انجمن تولید کنندگان سموم دفع آفات نباتی ایران، هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی کشاورزان با آخرین دستاوردها و معرفی نهاده های کشاورزی جدید شامل سم، کود، بذر، سمپاش و مواد بیولوژیک، ترویج و آموزش مصرف است.
وی اضافه کرد: بیشتر تولیدکنندگان سموم کشاورزی کشور، در واردات نیز دست دارند. بنابراین در این نمایشگاه سموم خارجی نیز ارایه می شود.

(دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷) ۱۰:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها