یکشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۸:۰۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۲۶۸۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس فرآورده های لبنی

فشار لابی‌های قدرت برای آزادسازی واردات شیر خشک

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان رضوی گفت: لابی‌های قدرت و سرمایه‌‌داری بسیار قدرتمندتر از توان تولید کشاورزی و دامپروری کشورمان است که بلاخره واردات شیر آزاد شد و در کنار آن قاچاق دام آینده تاریکی را برای این بخش رقم می‌زند.

فرشید صراف مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی،طی نامه‌ای خطاب به حجتی وزیر جهاد کشاورزی مشکلات بر سر راه این شرکت‌های تولیدی را مطرح کرده است.
 
صراف با اشاره به اینکه تولید به شدت در تکاپوی بودن و ماندن برای سربلندی کشورمان ایران اسلامی است، اظهار داشت: قیمت مصوب شیر خام و نهاده‌های دامی مورد نیاز در ستاد تنظیم بازار کشور زمانی مشخص شد که با مشکل افزایش نرخ ارز، حمل و نقل و کمبود نهاده مورد نیاز روبه‌رو شد و در نهایت با افزایش قیمت نهاده‌ها ناشی از افزایش هزینه‌ حمل و نقل و قیمت جهانی نهاده‌ها مواجه، که به تبع آن، افزایش قیمت سایر نهاده‌های مورد نیاز دام مانند علوفه‌ها (یونجه، کاه و...)، انواع کنجاله‌ها و دانه‌ها و اقلام مصرفی مانند داروها و... خارج از ارز دولتی نیز دچار تورم شد.
 
وی افزود: با وجود تلاش‌های بسیاری که توسط وزارتخانه متبوع شما انجام گردیده، ستاد تنظیم بازار کشور قیمت شیر خام را بدون لحاظ نمودن افزایش ناشی از تلاطم اقتصادی کشور مصوب نمودند، ولی می‌بایست قبول کرد که لابی‌های قدرت و سرمایه‌‌داری بسیار قدرتمندتر از توان تولید کشاورزی و دامپروری کشورمان است.
 
فرشید همچنین در این باره می‌گوید: با توجه به کاهش ۱۰-۱۵ درصدی قیمت پایه شیر خام در طی روزهای اخیر و تلاش بیشتر در این راستا برای آزادسازی واردات شیرخشک و ممنوعیت صادرات شیرخشک کما فی‌السابق و افزایش قاچاق دام از طرف برخی عناصر که صرفاً منافع خود را لحاظ می‌نمایند، همه این موارد نشان از آینده‌ای نه چندان روشن برای تولید شیر و گوشت کشور است.
 
وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت:  جهت حفظ صیانت از تولید، تدابیری اتخاذ شود که منافع بلند مدت گاوداران و دامداران کشور حفظ و با فراهم نمودن امنیت شغلی و اقتصادی به تولید خود امیدوار باشند.
(یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷) ۱۸:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها