پنج شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۲۶۳۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرونده 43 اخلالگر کشاورزی به قوه قضاییه ارسال شد

مشاور وزیر و مدیر نظارت بر توزیع نهاده ها و کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در چهار ماهه گذشته 171 پرونده مربوط به اخلال و تخلف های ارزی در حوزه کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که از میان آنها تاکنون 43 پرونده برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شده است.

علی قدیری ابیانه روز پنجشنبه در نشست هماهنگی و نظارت بر قیمت محصولات کشاورزی استان قزوین افزود: متخلفان اقتصادی در حوزه کشاورزی، اهداف دشمن را پیاده می کنند.
وی با بیان اینکه دشمن می کوشد تا خروج دام و محصولات غذایی و توهم قحطی در کشور القا کند، بیان کرد: یکی از اهداف دشمن در جنگ اقتصادی اخلال در حوزه تامین نهاده ها و خوراک دام است تا از این مسیر گوشت در کشور کمیاب شود.
این مسئول اظهار داشت: دشمن با اثرگذاری در تامین نهاده‌های دامی کشور به دنبال ایجاد بحران های اقتصادی و اجتماعی در میهن اسلامی است بنابراین باید در خصوص این توطئه و خنثی سازی آن بسیار هوشمندانه عمل کنیم.
قدیری ابیانه گفت: توزیع نهاده‌های دامی در شبکه مویرگی کشور به قدری اهمیت دارد که اگر شوک گرسنگی به مرغداری‌ها و دامداری‌ها وارد شود می تواند 95 درصد تامین گوشت مرغ و تخم مرغ را تحت شعاع خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه سالانه 10 میلیون تن نهاده های دامی در کشور تولید می شود اما مصرف واحدهای دامی داخل 18 میلیون 500 هزار تن است، اظهار داشت: سایر نیازهای ما در این حوزه از محل واردات تامین می شود.
این مسئول یادآور شد: میزان اعتباری که برای تامین نهاده ها و خوراک دام در کشور صرف می شود سالانه 10 میلیارد دلار معادل 42 هزار میلیارد تومان است.
وی افزود: اکنون 95 درصد ذرت، 50 درصد جو و بیش از 90 درصد کنجاله سویا در کشور وارداتی است که در همین زمینه روزانه چهار هزار کامیون برای جابه جایی نهاده های مورد نیاز واحدهای دامی کشور اختصاص داده شده است.
قدیری ابیانه با اشاره به تمهیدهای دولت برای تامین نهاده ها و خوراک دام، ادامه داد: دولت برای واردات کالا و تامین ارز سه گروه بندی اساسی انجام داده است که نهاده‌های دامی به دلیل اهمیت بالا در فهرست نخست قرار دارد که با ارز چهار هزار و 200 تومان تامین می شوند.

(پنج شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها