پنج شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۲۶۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کاهش ۲۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در یک هفته اخیر/ محدودیتی در توزیع اقلام اساسی وجود ندارد

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران از کاهش ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومانی نرخ مرغ گرم طی یک هفته اخیر در بازار خبر داد.

رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه محدودیتی در عرضه مرغ و گوشت برای تنظیم بازار وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون با همکاری زنجیره‌های تولید و تولیدکنندگان، مرغ گرم با نرخ مصوب ۹ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.
وی افزود: پشتیبانی امور دام برای تعادل بخشی بازار در کنار مرغ گرم اقدام به عرضه مرغ منجمد با نرخ مصوب ۸ هزار و ۹۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و صنوف دارای معرفی نامه از اتحادیه پرنده و ماهی می‌کند.
سالمی از کاهش ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ گرم در بازار خبر داد و گفت: توزیع مرغ گرم و منجمد تا رسیدن قیمت به نرخ مصوب ۹ هزار و ۸۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار استمرار دارد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان واردات تخم مرغ کاهش یافته است، اظهار کرد: طی یک ماه اخیر، بیش از ۳ هزار تن تخم مرغ به منظور کنترل قیمت در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شد که بخشی از تخم مرغ‌های توزیعی از محل واردات و بخشی از تولید داخل با نرخ مصوب هر شانه ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.
 وی درباره آخرین وضع عرضه گوشت قرمز گفت: هم اکنون هر کیلو گوساله منجمد وارداتی با قیمت ۲۹ هزار تومان و گوشت گرم گوساله بین دامنه‌های ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان بسته به سردست و گردن در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار ۲۲ گانه و تعاونی اداره‌ها و سازمان‌ها توزیع می‌شود.
سالمی نرخ هر کیلو لاشه گوشت گوسفند استرالیایی را ۴۰ هزار و آسیای میانه را ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، طی ۱۰ روز آینده ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار رأس دام زنده از رومانی به منظور تنظیم بازار گوشت قرمز وارد کشور می‌شود که این موضوع در کاهش قیمت تأثیر بسزایی خواهد داشت.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه جای هیچگونه نگرانی مبنی بر توزیع نهاده‌های دامی در بازار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به ذخایر مناسب یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن نهاده دامی پشتیبانی امور دام در بنادر مقرر شده در فاز اول ۴۰۰ هزار تن سهمیه در اختیار استان‌ها قرار گیرد تا بخشی از کمبود منابع در کشور جبران شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع نهاده‌های دامی، گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به ذخایر مناسب پشتیبانی امور دام در خصوص نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ به مردم توصیه می‌شود که از خرید‌های غیر ضرور اجتناب کنند تا بازار دچار تلاطم نشود، چرا که کالا به میزان کافی از محل تولید داخل و واردات تأمین شده است.

(پنج شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷) ۱۳:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها