چهارشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۲۵۹۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تامین مالی صادرات ۳۰۰ تن محصول کشاورزی از طریق سککوک

در مدت کوتاه راه‌اندازی سامانه سککوک، صادرات بالغ بر ۳۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی بر بستر این سامانه تسهیل و تامین مالی شده است.

در پی برگزیده شدن سامانه ملی سککوک، شرایط برای امضای تفاهم‌نامه جهت ارایه خدمات به مشتریان سککوک در حوزه کشاورزی فراهم شده است. بر این اساس این سامانه امکان پیوند زدن تولیدکنندگان تا فروشندگان محصولات کشاورزی بر بستر وب، با محوریت برات الکترونیک را فراهم می‌کند که این امکان، با استقبال حرفه‌ای فعالان این عرصه روبرو شده است.
 
بنا بر همین گزارش، تاکنون در این مدت کوتاه و چند ماهه اخیر، صادرات بالغ بر ۳۰۰ هزار تن از محصولات کشاورزی بر بستر سامانه ملی سککوک تسهیل و تامین مالی شده است.
 
به باور کارشناسان، این سامانه ملی در شرایط امروز تحریم کشور می‌تواند در امر تسهیل کسب و کار کارساز باشد و یکی از دلایل استقبال تولیدکنندگان و صادرکنندگان عرصه کشاورزی از سامانه ملی سککوک، تسهیل شرایط انجام معاملات بر بستر وب بوده که عملا با احیای برات الکترونیک، زنجیره تولیدکنندگان تا صادرکنندگان محصولات کشاورزی را با شتاب زائدالوصفی به یکدیگر متصل می‌کند که نتیجه مورد نظر برای فعالان این عرصه به دست می‌آید.
 
گفتنی است انتخاب سامانه ملی سککوک جزو فین تک های برگزیده از میان ۱۸۰ شرکت کننده در فراخوان، جهت توسعه خدمات به تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی با کمک بانک عامل حوزه کشاورزی، تاکید مجددی بر ظرفیت‌های این سامانه در عرصه روش‌های تامین مالی نوین با کمک نظام بانکی کشور است.
(چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷) ۰۹:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها