دوشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۳
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۲۵۴۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس اقتصاد

صادرکنندگان ارز خود را به سامانه نیما ارائه کنند

اتاق بازرگانی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر ادامه روند پیگیری اصلاح سیاست‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات، از صادرکنندگان خواست نسبت به تداوم ارائه ارز صادراتی خود در سامانه اقدام کنند.

صادرکنندگان ارز خود را به سامانه نیما ارائه کنندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر ادامه روند پیگیری جهت اصلاح سیاست‌های مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات، از صادرکنندگان کشور خواسته است نسبت به تداوم ارائه ارز صادراتی خود در سامانه نیما بصورت منظم و مستمر اقدام کنند.
متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:
اطلاعیه مهم
قابل توجه صادرکنندگان محترم
بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مجدانه در پی حل مشکلات پیش آمده برای صادرکنندگان محترم در رابطه با سازوکار‌های طراحی شده توسط بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در روش‌های بازگشت ارز صادراتی به چرخه تجاری کشور است. در این رابطه تاکنون جلسات متعددی با مسئولان محترم ذی‌ربط برگزار گردیده است و مشکلات و تنگنا‌های صادرکنندگان و کاستی‌های سامانه‌های موجود به استحضار ایشان رسانده شده است.
با توجه به اینکه تقویت و توسعه صادرات، به منزله شریان ارزآوری اقتصاد کشور، در شرایط کنونی ضرورتی دوچندان یافته است و همچنین با تأکید بر ضرورت انکارناپذیر بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری و ارزی کشور، اتاق وظیفه خود می‌داند که پیگیر اصلاح سازوکار‌های موجود، به نحوی که هر دو مهم همزمان حاصل شود و لطمه‌ای به هیچکدام وارد نگردد، باشد. فعالان اقتصادی بر این اعتقادند که وضع موجود در جهت تقویت صادرات و بازگشت ارز به کشور نیست و اصلاح سیاست‌های متخذه بسیار ضروری است.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ضمن تعهد به پیگیری مشکلات صادرکنندگان در چارچوب منافع ملی اقتصاد کشور، از کلیه صادرکنندگان محترم اکیداٌ درخواست می‌نماید تا نسبت به تداوم ارائه ارز صادراتی خود در سامانه نیما بصورت منظم و مستمر اقدام نمایند. بدیهی است هر صادرکننده‌ای بسته به نوع ارز، ماهیت کالای صادراتی، مقصد صادرات، میزان صادرات و هزینه تمام شده کالای خود، نسبت به نرخ گذاری ارز حاصله مختار و صالح می‌باشد.
اتاق ایران امید دارد تا با همکاری بانک مرکزی، نگرانی‌های پیش روی تولید کنندگان و صادرکنندگان مرتفع گردد و آن‌ها بتوانند بیش از پیش، با امید و اعتماد از عهده وظیفه تاریخی خود در بیشینه کردن درامد‌های ارزی کشور برآیند.

(دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷) ۰۸:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها