یکشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۷ / ۰۸:۴۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۲۵۰۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

آمادگی جهاددانشگاهی اردبیل برای ورود به تحقیقات محصولات خشکه میوه

رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی خلخال به‌ویژه بخش باغات در منطقه شال، از آمادگی این نهاد برای ورود به بخش تحقیقات محصولات خشکه میوه چون گردو و فندق خبر داد.

مهران اوچی اردبیلی در نشست بررسی راه‌اندازی مرکز آموزش جهاددانشگاهی در شهرستان خلخال با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اعلام خبر فوق افزود: توسعه زیرساخت‌های لازم و انجام تحقیقات مورد نیاز این بخش می‌تواند چهره اقتصادی و کشاورزی این شهرستان را تغییر دهد.
 
رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه جهاددانشگاهی تمام خدمات پژوهشی و آموزشی خود را در خلخال ارائه خواهد کرد، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و استانداری اردبیل، این واحد آمادگی دارد با همکاری مسئولان استان و شهرستان نسبت به ایجاد مرکز آموزشی در خلخال اقدام کند.
 
وی ایجاد مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در شهرستان‌های استان را از برنامه‌های توسعه‌ای جهاددانشگاهی استان اردبیل عنوان و تصریح کرد: تمام خدمات آموزشی این نهاد به سمت تخصصی شدن و مهارت افزایی پیش می‌رود تا بتواند در کاهش میزان بیکاری استان مؤثر عمل کند.
 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: در این راستا، جهاددانشگاهی اردبیل نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی مهارت محور از جمله تکنسین داروخانه، تکنیک‌های کاربردی در آزمایشگاه تشخیص طبی، دستیار دندانپزشک، کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی، کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماری‌ها اقدام کرده است.         
 
بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: جهاددانشگاهی، به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی باید بیشتر فعالیت‌های خود را در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی متمرکز کند تا شاهد تأثیرات آن در سطح استان و کشور باشیم. 
 
وی افزود: باید عملکرد جهاددانشگاهی با سایر مراکز آموزشی دولتی و خصوصی متفاوت باشد تا بتوانیم با بهره‌گیری از ایده‌های نخبگان فعال استان، کمبودهای موجود در حوزه‌های کشاورزی، پزشکی و ... را به طور علمی و تخصصی حل و فصل کنیم.
 
ندایی با اشاره به حمایت‌های انجام گرفته از توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سطح استان، بیان کرد: اعتبارات پژوهشی بسیار خوبی وجود دارد که باید به طور کامل از طریق نهادهای مربوطه جذب شوند و در مقابل این حمایت‌ها، انتظار می‌رود خروجی‌ها مطلوب و ملموس باشد.
 
بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، در پایان نشست مقرر شد جهاددانشگاهی استان اردبیل به صورت امانی در یکی از ساختمان‌های علوم پزشکی خلخال فعالیت‌های خود را آغاز کند.
(یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷) ۰۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها