شنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۲۴۹۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سالانه سه هزار تن کُنار پیوندی در چابهار برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سالانه سه هزار تن کنار پیوندی از باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف داخلی می شود.

نورالدین میرلاشاری اظهار داشت: بیش از سه هزار هکتار اراضی کشاورزی چابهار به کشت محصولات باغی اختصاص دارد که از این سطح 600 هکتار درخت کُنار است.
وی گفت: هزار و 200 کشاورز در زمینه کاشت و برداشت کنار فعالیت می کنند.
مدیر جهادکشاورزی چابهار افزود: شهرستان ساحلی چابهار با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی، شرایط مناسبی برای پرورش انواع میوه های گرمسیری نظیر کنار، چیکو، موز، انبه، گواوا و تمبر هندی داراست.
وی بیان کرد: از ۷۰۰ هکتار باغ های موجود کنار ۱۰۰ هکتار نهال و ۶۰۰ هکتار درختان بارور هستند.
میرلاشاری با بیان اینکه میوه درخت کنار برای مصارف تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: برداشت این محصول از دی آغاز و تا اواخر بهمن و اسفند ادامه دارد.
مجموع سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی شهرستان چابهار بیش از ۱۱ هزار هکتار با تولید ۲۵۹ هزار تن در سال است که سه هزار هکتار را محصولات باغی با 20 هزار و 500 تن و هشت هزار هکتار را محصولات زراعی با تولید ۲۳۸ هزار تن تشکیل می دهد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

(شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷) ۱۱:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها