پنج شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۷ / ۲۱:۲۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۲۴۴۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

قیمت لبنیات کاهش نیافت

پس از گذشت دو هفته از مصوبه ستاد تنظیم بازار، اما نرخ برخی اقلام محصولات لبنی کاهش نیافته است.

با وجود آنکه قرار بود قیمت فرآورده‌های لبنی بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار کاهش یابد، اما با گذشت دو هفته از این مصوبه تمامی برند‌های لبنی اقدام به کاهش نرخ محصولات خود در بازار نکردند.
این در حالی است که بنا بر مصوبه سازمان حمایت تمامی کارخانه‌های لبنی مکلف به کاهش نرخ محصولات خود در بازار هستند.
آخرین بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت شیر و پنیر طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کاهش یافته اما قیمت ماست نسبت به گذشته تغییری نداشته است.
حال به سراغ دبیر انجمن صنایع لبنی می‌رویم تا از آخرین وضعیت بازار محصولات لبنی با خبر شویم.
رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی از کاهش ۷ تا ۱۱ درصدی نرخ محصولات لبنی در بازار خبر داد و گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، تمامی کارخانه‌های لبنی مکلفند قیمت‌های مصوب را رعایت کنند.
وی افزود: از ۲۷ آذرماه کارخانه‌های لبنی مکلفند که نرخ محصولات خود را مطابق با مصوبه ستاد تنظیم بازار کاهش دهند، از این رو پیش بینی می‌شود که ۹۹ درصد کارخانه‌های لبنی تن به اجرای مصوبه داده باشند.
باکری ادامه داد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ۱۴ قلم از محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری هستند و از آن جا که مابقی اقلام مشمول قیمت گذاری نیستند، از این رو کاهش یا عدم تغییر این محصولات در اختیار بنگاه‌های تولیدی است.
دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه عوامل موثری در ثبات نرخ لبنیات تاثیر گذار است، بیان کرد: با توجه به آنکه ۷۰ درصد مواد اولیه محصولات لبنی را شیر خام تشکیل می‌دهد، بنابراین تمکین دامداران به تحویل هر کیلو شیرخام با نرخ مصوب ۲ هزار تومان امری موثر در ثبات قیمت لبنیات در بازار به شمار می‌رود.
وی در پایان تصریح کرد: تا زمانیکه شرایط مطابق با وضعیت فعلی استمرار یابد و تغییری در قیمت‌های رسمی ارز و بودجه سال آینده پیش نیاید، قیمت لبنیات تغییری نخواهد داشت.

(پنج شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷) ۲۱:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها