چهارشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۲۴۲۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رشد 700 درصدی در حوزه استانداردسازی ماشین‌های کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر شاهد رشد ۷۰۰ درصدی در حوزه استانداردسازی ماشین‌های کشاورزی هستیم.

کامبیز عباسی صبح امروز در کارگاه آموزشی آزمون استانداردسازی ماشین‌های کشاورزی با بیان اینکه پنج سال گذشته مکانیزاسیون جهش تاریخی را از لحاظ سرمایه‌گذاری و تخصصی پشت سر گذاشته است، گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه، از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار دستگاه تراکتور تحویل متقاضیان شده است.
وی ادامه داد: ۹۰ درصد بذرکارهای کشور از تولیدات داخلی است و در این راستا صنعت ماشین‌آلات کشاورزی در کشور به گونه‌ای است که هم کشاورزان به آن علاقه دارند و هم قیمت آن رقابت‌پذیر است.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه انباشت تقاضاهای بخش کشاورزی که در سال‌های گذشته در حوزه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی داشتیم مرتفع شد، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه مکانیزاسیون داشتیم.
عباسی اضافه کرد: ۹۵ هزار دستگاه تراکتور، ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه کمباین برنج و ۲۳۰ هزار ادوات کشاورزی تولید کردیم.
وی بیان کرد: گاهی کشاورزان معترض هستند کیفیت ماشین‌آلات کشاورزی مناسب نیست که بخشی از این انتقادات بر ما وارد است و باید پیگیری کنیم.
عباسی با بیان اینکه در سال ۹۱ و ۹۲ مراجعه‌کنندگان در حوزه استانداردسازی ماشین‌های کشاورزی پایین بود در حالی که اکنون سالانه ۱۰۰ آزمون ارزیابی ماشین‌های کشاورزی و لوازم و تجهیزات برگزار شد، افزود: در حال حاضر شاهد رشد ۷۰۰ درصدی در حوزه استانداردسازی ماشین‌های کشاورزی هستیم.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما در حوزه مکانیزاسیون این است هر چه حق انتخاب را گسترش دهیم هم کیفیت ماشین‌آلات کشاورزی افزایش پیدا می کند و هم کشاورزان قدرت تصمی‌گیری بالاتری دارند.
این مسؤول اظهار کرد: در حوزه استانداردسازی ماشین‌های کشاورزی دو انتقاد بر ما وارد است که نخست صاحبنظران در حوزه مکانیزاسیون مدعی هستند استانداردها قدیمی است و باید به روز شود و انتقاد بعدی این است استانداردسازی که مورد نظر است با نظارت خوبی انجام نمی‌شود.

(چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷) ۱۳:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها