چهارشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۲
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۸۲۴۲۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس تغذیه و سلامتی

لزوم نظارت بیشتر بر تولید مواد غذایی برای کاهش بیماری‌ها

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: برای جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان، مواد اولیه که برای تولید غذا بکار می‌برند باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرند.

آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی شامگاه سه‌شنبه در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، گفت: مرحله نخست در خصوص بیماری سرطان پیشگیری است.
وی با بیان اینکه در مورد پیشگیری باید متخصصانی وجود داشته باشند که کمک کنند، افزود: در مرحله پیشگیری بار اصلی بر دوش همین متخصصان است که باید برای کاهش این بیماری و جلوگیری از وقوع آن طرح‌ها و راه‌کارهایی ارائه دهند.
استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه بسیاری مشکلات و بیماری‌ها از پرخوری و معده ناشی می‌شود، گفت: طبق دستور رسول خدا باید در خوردن و آشامیدن مراعات کرد و از اسراف پرهیز نمود تا دچار بیماری‌ها نشویم.
وی بیان کرد: نکته مهم دیگر که باید رسیدگی شود تغذیه مردم است و برای جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان، مواد اولیه که برای تولید غذا بکار می‌برند مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.
آیت الله علوی گرگانی افزود: در آخر باید بیاندیشیم تا برای کسانی که گرفتار این بیماری شده‌اند چه باید انجام دهیم تا علاوه بر بهبود بیماری هزینه‌های درمان را هم کاهش دهیم.
وی ابراز کرد: لازم است تا با تشویق و ترغیب خیرین به حل این مسئله و مشکلات مالی آن کمک کرد.
این مرجع تقلید شیعیان گفت: هر دردی راه علاج دارد و گرچه طب سنتی خوب است اما در برخی امراض چون سرطان بهتر است تا از همان طب جدید بهره گرفت.
افزایش بیماری سرطان در کشور
رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی نیز در این دیدار گفت: افزایش و شیوع چشمگیر سرطان در ده سال گذشته را شاهد هستیم که از ۵۰ هزار نفر به ۱۱۰ هزار نفر موارد جدید رسیده است و این غیر از ۶۰۰ هزار نفری است که در حال درمان قرار دارند.
 محمدرضا قوام نصیری با اشاره به اینکه سرطان بیماری است که مسائل جنبی زیادی از نظر اجتماعی و اقتصادی دارد، گفت: سرطان بیماری است که در سال‌های اخیر شیوع آن افزایش یافته و پیش بینی می‌شود که در ده سال آینده دو برابر شود و قطعا این بیماری هزینه هنگفتی را بر سیستم سلامت تحمیل می‌کند.

(چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷) ۱۳:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها