سه شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۷ / ۲۱:۳۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۲۳۹۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

آزادسازی قیمت نان به معنای افزایش چشمگیر قیمت ها نیست

یک مقام مسئول گفت: با آزادسازی نرخ نان و ایجاد رقابت سالم میان واحدهای نانوایی، نان به قیمت منطقی خود در بازار می رسد.

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نانوایان صنعتی و نیمه صنعتی ، با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان در بودجه مورد توجه قرار نمی گیرد، اظهار کرد: با توجه به پرداخت مابه التفاوت ۷۰۰ تومانی نرخ خرید تضمینی گندم و توزیع آرد یارانه ای به بخشی از نانوایی ها از سوی دولت می توان گفت که آزادسازی قیمت نان و حذف قیمت گذاری به سبب ایجاد رقابت سالم موجب شده تا نان به نرخ واقعی خود در بازار برسد.
 
وی با اشاره به اینکه آزادسازی قیمت نان و رها کردن این بخش از سوی دولت به معنای افزایش چشمگیر نرخ نیست، افزود: با آزادسازی نرخ نان و ایجاد رقابت سالم میان واحدهای نانوایی، نانوایان افزایش نرخ منطقی را در بازار اعمال می کنند که این امر به معنای افزایش دو تا سه برابری قیمت نیست.
 
کرمی ادامه داد: دولت با اعطای یارانه به گندمکاران باید بخش تولید را حمایت کند و آرد و نان را آزاد کند چرا که با یارانه ای شدن این بخش در یک ماه اخیر، دولت بیش از پیش انقباضی برخورد می کند که این امر تبعات منفی را به همراه دارد.
 
پیشنهاد کیلویی فروش نان کارساز نخواهد بود
 
رئیس اتحادیه نانوایان صنعتی قیمت توزیع هر کیسه آرد یارانه ای به نانوایی ها را ۳۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون با نرخ بالای ۶۰ هزارتومان در بخش آزاد فروخته می شود که این امر منجر به ایجاد رانت و فساد در بخش آرد و نان شده است.
 
وی در پایان تصریح کرد: تا زمانیکه قیمت آرد و گندم تک نرخی نشود، رانت و فساد در این مجموعه ادامه خواهد داشت، از این رو انتظار می رود که دولت هر چه سریع تر این بخش را اصلاح کند.
(سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷) ۲۱:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها